Mai exact, compania Apple prezinta in mod constant cate 5 – 6 aplicatii proprii in topul celor mai populare aplicatii gratuite, unii crezand ca totul ar fi de fapt o problema a magazinului virtual, insa in realitate ar fi vorba doar despre o manipulare grosolana facuta de catre americani.
Aceasta concluzie a fost trasa de catre unii care au observat ca aplicatiile celor de la Apple apar in mod repetat si in numar mare in topurile celor mai populare aplicatii ale App Store, adica ele sunt promovate acolo aproape o data la doua zile, iar asta intr-un mod destul de ciudat.
Totul se intampla in App Store SUA si practic Apple le da americanilor de inteles ca aplicatii precum iMovie, Numbers, Keynote, Numbers sau Pages ar fi mai populare decat Facebook, Twitter, Messenger sau Snapchat, insa desigur ca realitatea este cu totul alta si nu doar in SUA.
In the Top 10 Free Apps on the iPhone’s App Store, the number 4 through number 8 positions – out of the blue – went to Apple’s own software applications. In order, the #4 through #8 spots were given to iMovie, Pages, Numbers, Keynote, and iTunes U. These apps were ranking higher than Facebook and Instagram for the day.
Algoritmii in baza carora App Store-ul prezinta aplicatiile cele mai populare in topuri a fost pus mereu in discutie de catre dezvoltatori si nu numai, iar acest nou scandal, aflat abia la inceput, va aduce si mai multe intrebari pentru cei din Cupertino in viitor.
Desi unii ar putea avea mari probleme in a crede ca Apple ar putea manipula topurile App Store pentru a-si promova propriile creatii, in realitate cei din Cupertino sunt perfect capabili de asemenea tactici.