Compania Apple a fost actionata in judecata din cauza unui bug existent in iPhone 5 si iPhone 5S in momentul lansarii celor doua terminale si la o perioada de timp dupa, el cauzand pierderi financiare pentru utilizatorii din SUA.
Mai exact, iPhone 5 si iPhone 5S aveau un bug care dezactiva conectivitatea Wi-Fi pentru utilizatori in momentul navigarii pe internet si comuta conexiunea de internet pe cea LTE, de date, fara a anunta utilizatorii in prealabil, chiar daca acea conexiune Wi-Fi era puternica.
Problema a fost recunoscuta de catre operatorul de telefonie Verizon din SUA si compania Apple a lansat o actualizare pentru rezolvarea ei, insa cei de la AT&T nu au recunoscut existenta sa si nu au rezolvat problema, nici in momentul lansarii iPhone 5S pe piata din SUA.
Practic acest bug a fost activ timp de peste 1 an de zile pentru clientii operatorului de telefonie mobila AT&T si Apple stia acest lucru, iar acum compania americana este actionata in judecata de catre utilizatorii suparati ca au fost obligati sa plateasca costuri suplimentare pentru folosirea internetului.
We believe Apple should not have withheld this repair for AT&T Wireless subscribers for any period of time. By withholding this information and repair, consumers were unaware of the defect and were left to sort out high cellular data charges with their wireless carriers.
Problema aparea pentru clienti in momentul in care faceau trafic mare de date timp de 10 – 20 de minute, iar perioada lunga de timp in care problema a fost activa si nerezolvata sugereaza faptul ca totul a fost facut cu rea credinta de catre Apple si cei de la AT&T.
In ciuda acestui lucru, fara dovezi extrem de clare, reaua vointa a celor din Cupertino si AT&T va fi extrem de greu de demonstrat si procesul are sanse foarte mici de a fi castigat de catre reclamanti.