Celebra emisiune americana 60 minutes a obtinut acces exclusiv in interiorul campusului companiei Apple pentru a discuta cu Tim Cook, Angela Ahrendts, Jony Ive si alti manageri ai celor din Cupertino, interviurile venind la pachet cu acces in camerele secrete in care este gandit viitorul Apple.
Tim Cook
Incepem cu Tim Cook, CEO-ul companiei Apple afirmand in interviul CBS ca utilizatorii nu trebuie sa faca vreun compromis intre intimitatea lor si securitatea nationala a SUA, el continuand sa sustina ideea ca autoritatile americane sa nu aiba acces la iOS pentru a prelua datele utilizatorilor.
De la date financiare si pana la cele biometrice, Cook sustine ca utilizatorii au o multitudine de date intime in terminale, iar nici macar Apple nu poate accesa respectivele date deoarece si-ar fi gandit sistemul de operare pentru ca nimeni in afara de utilizatori sa aiba acces la ele.
“If there’s a way to get in, somebody will find the way in. There have been people who suggest that we should have a back door. But the reality is if you put a back door in, that back door’s for everybody, for good guys and bad guys.”
De la grija fata de utilizatori, Cook a trecut la problema producerii produselor Apple in SUA, el afirmand ca muncitorii asiatici au mult mai multa experienta decat cei americani in fabricarea produselor cerute de Apple, astfel ca e putin probabil ca Apple sa aleaga parteneri americani pentru a-si asambla produsele.
“China put an enormous focus on manufacturing. The U.S., over time, began to stop having as many vocational kind of skills. I mean, you can take every tool and die maker in the United States and probably put them in a room that we’re currently sitting in. In China, you would have to have multiple football fields.”
Tot ca parte a interviului dat de catre Tim Cook, cei de la CBS au avut ocazia de a vedea cum arata camera de sedinte in care managerii companiei Apple se intalnesc in fiecare luni si discuta problemele importante ale companiei, ea fiind prezentata in imaginea de mai sus.
Discutand cu Tim Cook despre Apple Watch, CEO-ul Apple a afirmat ca desi lumea sustine ca smartwatch-ul nu este suficient de bine produs, orice dispozitiv poate fi imbunatatit, el nefiind dezamagit de produs, afirmand ca lansarea unui nou produs pentru Apple inseamna initierea procesului de dezvoltare al celui de-al doilea model care rezolva problemele primului model.
Every product can be improved. And the Watch is no exception to that. I’m not disappointed in it. When we launch a product, we’re already working on the next one. And sometimes even the next next one. We always see things we can do to improve.
In final, intrebat despre posibilitatea dezvoltarii unei masini Apple, Tim Cook a negat sa ofere detalii, insa a afirmat ca exista sanse mari ca Apple sa fie mai secreto-maniaca decat CIA, lucru care ar putea fi destul de adevarat.
Jony Ive – laboratorul secret al Apple
Cei de la CBS au promis ca vor prezenta laboratorul secret al Apple in care Jony Ive creeaza design-urile viitoarelor produse ale companiei americane, iar in imaginile de mai sus si mai jos puteti vedea cum arata respectiva locatie in subsolul campsului Apple din Cupertino.
In laborator cei de la CBS au observat foarte multe mese acoperite cu paturi sub care se aflau viitoarele produse Apple aflate in dezvoltare, Jony Ive aratandu-le totusi 10 prototipuri ale iPhone 6S si iPhone 6S Plus pe care Apple le-a testat inaintea lansarii oficiale.
Jony Ive a afirmat ca design-ul ales de catre el pentru cele doua terminale iPhone lansate pe piata acum are la baza o decizie emotionala, atat el cat si echipa sa considerand ca acest design este cel mai potrivit pentru respectivele produse.
Angela Ahrendts – Apple Store-ul viitorului
Plecand din laboratorul lui Jony Ive, cei de la CBS au ajuns intr-o zona in care era amenajat un Apple Store al viitorului, acolo Angela Ahrendts, vicepresedintele senior care conduce divizia de retail din cadrul Apple, explicand ca in locatia respectiva ea organizeaza intalniri saptamanale cu subalternii pentru a discuta posibile schimbari in design-ul magazinelor Apple.
Phil Schiller
Mergand mai departe, moderatorul emisiunii 60 minutes, Charlie Rose, a discutat cu vicepresedintele senior al diviziei de marketing, Phil Schiller, despre posibilitatea ca produsele Apple sa isi afecteze vanzarile unele altora deoarece ofera aproximativ aceleasi functii pentru utilizatori.
Schiller a afirmat ca fiecare tip de produs este gandit pentru un anumit tip de clienti, asa ca fiecare acopera un anumit set de nevoi, deci indiferent ce cumpara utilizatorii de la cei din Cupertino, in final tot Apple castiga banii si clientul.
It’s by design. You need for each to fight for their space. The iPhone has to be so great you don’t know why you want an iPad. The iPad has to be so great you don’t know why you want a notebook. The notebook has to be so great you don’t know why you want a desktop. Each one’s job is to compete with the other ones.
Separat de aceste informatii, cei de la CBS vor publica si un clip video extins cu prezentarea laboratorului de design al companiei Apple, asa ca va fi interesant de vazut ce se ascunde acolo.