Conform companiei americane Flurry, cei de la Apple ar fi responsabili pentru 49% dintre activarile de smartphone-uri si tablete noi in perioada Craciunului, de peste 3 ori mai multe decat cele inregistrate de catre compania Samsung si de peste 20 de ori mai multe decat cele inregistrate de Microsoft.
Desi Apple domnia fara drept de apel vanzarile de Craciun pentru terminale mobile, procentul din activari inregistrat anul acesta este mai mic decat cel inregistrat in cursul anului trecut, atunci Apple fiind responsabila pentru 51.4% dintre activari, anul acesta ea fiind responsabila pentru 49.1% dintre ele.
Daca Apple a inregistrat o scadere in activarile de terminale mobile in perioada Craciunului, in cazul Samsung vorbim despre o crestere de la 17.7% la 19.8%, cele doua procente parand sa vina direct de la compania Apple, dar si de la diversi alti producatori de terminale mobile.
In ceea ce priveste tipurile de terminale mobile activate in preajma Craciunului, ei bine telefoanele mobile cu ecrane medii au fost in topul preferintelor utilizatorilor, telefoanele mobile cu ecrane mici inregistrand cel mai mare mic numar de activari anul acesta.
In 2015 53% dintre telefoanele mobile activate au avut ecrane medii, cifra fiind mai mica decat cea de 64% inregistrata anul trecut. Surpriza vine in cazul phablet-urilor, anul acesta ele reprezentand 27% dintre activari, dublu fata de cifra inregistrata in aceeasi perioada a anului 2014.
Phablet-urile au fost singurele tipuri de terminale mobile care au inregistrat cresteri in vanzari anul acesta deoarece tabletele cu ecrane mair si mici au fost vandute in cantitati mai mici decat anul trecut, procentul scazand in exact aceeasi masura pentru ambele tipuri de produse.
Din pacate nu se ofera si cifre privind vanzarile, insa probabil ele vor veni in perioada urmatoare.