Conform acestui studiu, masinile autonome produc mai putine accidente decat masinile conduse de catre oameni, iar acest aspect pune putin in perspectiva importanta pe care calculatoarele ar putea-o avea in viitor pentru siguranta rutiera, nu doar a soferilor, ci si a pietonilor.
In SUA o flota de 50 de masini autonome a parcurs 1.3 milioane de mile in Texas si California fara ca vreun om sa intervina asupra sistemelor de conducere autonome, iar parcurgand aceasta distanta ele au avut 17 accidente in ultimii 6 ani, o cifra extrem de mica.
Acum, analizand datele politiei privind accidentele raportate pentru soferi umani si severitatea acestora, creatorii studiului au stabilit ca rata medie de accidente pentru soferi per milion de mile este de 4.2, asta in timp ce rata medie de accidente pentru masinile autonome este de 3.2.
After adjusting for severity and accounting for crashes not reported to police, the study estimated cars with drivers behind the wheel are involved in 4.2 crashes per million miles, versus 3.2 crashes per million miles for self-driving cars in autonomous mode. Crash rates for conventional vehicles at all severity levels were higher than self-driving crash rates, the study found.
Indiferent de severitatea accidentelor inregistrate de catre politie, masinile autonome au avut rezultate mult mai bune decat masinile conduse de catre oameni, iar acest lucru spune foarte multe despre cat de buna poate deveni viata noastra multumita masinilor autonome.
Privind rezultatele acestui studiu, este lesne de inteles de ce Apple, Google si alte companii IT investesc sume enorme de bani in dezvoltarea unor masini autonome, Google parand sa fie prima companie care ar putea lansa un sistem de acest gen pe piata in viitorul foarte apropiat.
This post was last modified on ian. 9, 2016, 6:04 PM 18:04