Apple si Google sunt companiile pe ale caror locuri de munca se bat cele mai multe persoane aflate in cautarea unei slujbe, iar asta deoarece vorbim despre job-uri bine platite, cu posibilitati de avansare, dar si cu siguranta ca respectiva companie nu va disparea in cativa ani.
Pentru ca ambele companii cauta oameni foarte capabili sa isi indeplineasca sarcinile de serviciu, procesul de angajare a devenit mult mai complex decat era cu doar cativa ani in urma, insa si mult mai dificil, Google fiind compania care are cel mai dur proces de angajare.
Monitorizand parerile celor care au trecut prin procesul de angajare in unele dintre cele mai mari companii din SUA, o agentie americana a descoperit faptul ca IBM are cel mai relaxat proces de angajare, in timp ce Google il are pe cel mai dificil, Apple avand o procedura ceva mai simpla.
In imaginea de mai jos vedeti notele oferite de catre persoane procedurilor de angajare ale companiilor, nota 5 fiind maxima si 1 minima, diferenta dintre IBM si Google fiind suficient de mare pentru a ridica multe semne de intrebare in legatura cu ceea ce se intampla in Mountain View.
Partea interesanta este ca doar 56% dintre cei care au participat la interviuri Google au avut parte de o experienta buna, procentul fiind de 55% pentru Apple, 15% dintre persoane avand parte de o experienta proasta la interviurile Google, procentul pentru Apple fiind de 26%.
Acum daca va intrebati cat dureaza un interviu de angajare in cadrul Apple sau Google, ei bine in medie cam patru saptamani in care cei dornici sa se angajeze sunt verificati telefonic initial si trec apoi prin alte trei interviuri cu oameni din echipele de resurse umane.
Cel mai scurt proces de angajare il are Netflix, in cazul acestei companii fiind necesare doar doua saptamani pentru a finaliza un interviu cu un potential angajat.