Institutiile americane sunt obligate sa publice informatii privind sumele cheltuite de catre companii pentru lobby in favoarea politicienilor, iar mai jos aveti lista companiilor americane care au cheltuit cei mai multi bani in acest scop in cursul anului 2015.
Google este compania care a investit cei mai multi bani in lobby in 2015, mai exact 16.6 milioane de dolari, cu 0.23 milioane de dolari mai putin decat in 2014, ea fiind urmata de catre Comcast cu 15.63 milioane de dolari si AT&T cu 14.86 milioane de dolari.
Facebook si Microsoft investesc de 2 ori mai multi bani decat Apple pentru lobby, cei din Cupertino alocand 4.48 milioane de dolari in acest scop in 2015, cu 0.37 milioane de dolari mai mult decat in 2014, cresterea in acest segment fiind de aproximativ 10%.
- Google: $16.6 million in 2015 vs $16.83 million in 2014
- Comcast: $15.63 million vs $16.8 million in 2014
- AT&T: $14.86 million, up from $14.56 million in 2014
- Facebook: $9.85 million from $9.34 million in 2014
- Microsoft: $8.49 million vs $8.33 million in 2014
- Apple: $4.48 million in 2015 compared to $4.11 million in 2014
- IBM: $4.63 million, a 6.5% decrease from $4.95 million in 2014
- Intel: $4.55 million in 2015, a 19.7% increase from $3.80 million in 2014
- Cisco: $2.69 million compared to $2.35 million in 2014
- Yahoo: $2.84 million in 2015 vs $2.94 million in 2014
Apple are nevoie de ajutorul politicienilor pentru a se asigura ca isi poate indeplini strategiile privind lansarea de produse noi pe piata, practici de acest gen fiind la fel de vechi precum organele legislative din SUA.