Compania Apple se lauda cu inovatiile implementate anual in produsele lansate pe piata pentru utilizatorii din intreaga lume, insa nu vorbim despre functii revolutionare de cativa ani incoace, ci despre imbunatatiri pentru functii existente, lucru care il face cam oricine.
Analizand cifrele raportate de catre marile companii de pe glob privind cheltuielile cu cercetarea si dezvoltarea, un grafic ne arata faptul ca intr-un top 20 al companiilor care investesc cei mai multi bani, compania Apple este plasata abia pe pozitia a 18, la mare distanta de Samsung, de exemplu.
Coreenii de la Samsung au investit 14.1 miliarde de dolari in cercetare si dezvoltare in 2015, cu 1.2 miliarde de dolari mai putin decat cei de la Volkswagen, asta in timp ce Intel si Microsoft au investit cate 11.5 si 11.4 miliarde de dolari, sume colosale pentru un asemenea domeniu.
Cei de la Google ocupa pozitia a 6-a in top cu investitii de 9.8 miliarde de dolari in cercetare si dezvoltare, cu 50% mai mult decat compania Apple, asta si pentru ca exista mai multe proiecte in dezvoltare in momentul de fata in Mountain View si alte regiuni de pe glob.
Desi compania Apple se afla pe pozitia a 18-a in top, cei din Cupertino au ajuns pentru prima oara in aceasta lista destul de selecta de companii care investesc minim 5.6 imliarde de dolari in proiecte de cercetare si dezvoltare, alti producatori de smartphone-uri sau sisteme de operare pentru ele nefiind prezenti in top.
Avand in vedere ca Apple incaseaza peste 200 de miliarde de dolari anual din vanzarea produselor sale, suma investita in cercetare si dezvoltare ste infima, iar asta spune multe despre modul in care isi gandesc cei din Cupertino proiectele pentru produse noi.