Vanzarile de tablete iPad sunt in cadere libera, iar compania Apple a anuntat in ianuarie ca in T1 2016 ca se asteapta la o scadere a vanzarilor de tablete iPad fata de aceeasi perioada a anului anterior, diferenta putand fi mult mai mare decat se asteapta analistii.
Conform analistilor asiatici, in T1 2016 Apple ar urma sa vanda doar 9.8 milioane de tablete iPad in lumea intreaga cu 39.1% mai putine decat in T4 2015 si cu 20% mai putine decat in T1 2015, diferenta fiind de 2.4 milioane de unitati daca ne raportam strict la produse.
Vanzarile globale de tablete ar urma sa scada in T1 2016 fata de T4 2015 sau T1 2015, insa diferenta nu este la fel de mare precum cea inregistrata de catre vanzarile de tablete iPad, compania Apple avand mai multe de pierdut decat restul producatorilor.
Se estimeaza ca Apple va avea o cota de piata de 21% pe piata tabletelor in T1 2016, asta in timp ce Samsung ar insuma 14%, diferenta dintre cele doua companii scazand constant in ultimii ani pe fondul unei lipse de interes pentru tabletele celor din Cupertino.
Apple is expected to ship 9.8 million iPads in the first quarter of 2016, historically its lowest quarterly level, with decreases of 39.1% on quarter and nearly 20% on year. Apple will account for 21% of global shipments, followed by Samsung Electronics with 14%, Lenovo 7.2%, Amazon 5.8%, Huawei Device 4%, Asustek Computer 2.7%, Microsoft and TCL each with 2.6%, LG Electronics 1.8% and Acer 1.2%.
Intr-o incercare disperata de a creste vanzarile de tablete iPad, compania Apple va lansa iPad Air 3 pe 18 martie, insa e putin probabil ca acest produs sa-i ajute foarte mult pe cei din Cupertino in T1 2016 sau trimestrele fiscale urmatoare.
Din pacate pentru Apple, lumea nu mai este chiar atat de interesata de iPad sau in general de tablete, foarte multi intelegand faptul ca aceste produse, oricat marketing ar avea in spate, nu pot inlocui un laptop daca nu ruleaza OS X sau Windows si nu au acces la aplicatiile pentru aceste sisteme de operare.