Apple va lansa astazi un update pentru sistemul de operare iOS in ideea de a rezolva eroarea 53 care blocheaza iPhone pe care au fost facute reparatii la butonul Home caruia ii este atasat un cititor de amprente ce functioneaza prin sistemul Touch ID.
Apple a fost intens criticata din cauza sistemului de protectie implementat impotriva acestui gen de reparatii, el blocand terminalele iPhone prin eroarea 53, dispozitivele nemaiputand fi restaurate de catre utilizatori, service-urile autorizate fiind instruite sa inlocuiasca contra cost terminalele cu aceasta problema.
In urma criticilor intense la care Apple a fost supusa, compania americana a anuntat astazi ca va actualiza iOS 9, printr-un build nou al iOS 9.2.1, actualizarea eliminand sistemul de protectie al Touch ID care genereaza eroarea 53 si blocarea iPhone.
Conform companiei Apple, doar utilizatorii care au facut update la iOS prin iTunes au intampinat aceasta problema, cei care au facut prin Actualizare Software, Software Update neavand probleme cu blocarea terminalelor iPhone dupa reparatii neautorizate.
Cei care au terminalele iPhone blocate cu erarea 53 trebuie sa isi conecteze dispozitivele la iTunes si sa instaleze noua versiune a iOS 9.2.1 care este oferita de catre Apple, procedura deblocand terminalele care in momentul de fata sunt blocate.
Daca dispozitivele respective au Touch ID-ul inlocuit complet sau reparat cu piese de la alte terminale, sistemul nu se va mai activa automat, deci terminalele respective vor functiona fara sistemul Touch ID.
Avand in vedere ca actualizarea este dedicata doar celor afectati de eroarea 53, noua versiune a iOS 9 nu ar trebui sa apara prin sistemul Actualizare Software, OTA Update, ea neavand anuntate alte modificari in afara rezolvarii acestei probleme.
Teoretic noul build al iOS 9.2.1 ar trebui sa fie disponibil acum daca faceti o verificare pentru noutati dupa ce deschideti iTunes si conectati iPhone-ul la calculator.
Some customers’ devices are showing ‘Connect to iTunes’ after attempting an iOS update or a restore from iTunes on a Mac or PC. This reports as an Error 53 in iTunes and appears when a device fails a security test. This test was designed to check whether Touch ID works properly before the device leaves the factory.
Today, Apple released a software update that allows customers who have encountered this error message to successfully restore their device using iTunes on a Mac or PC.
We apologize for any inconvenience, this was designed to be a factory test and was not intended to affect customers. Customers who paid for an out-of-warranty replacement of their device based on this issue should contact AppleCare about a reimbursement.
This post was last modified on feb. 19, 2016, 12:22 PM 12:22