BMW este unui dintre cei mai cunoscuti si populari producatori de automobile, grupul german urmand a implini 100 de ani de existenta in 2016, iar aceasta aniversare va marca si initierea unei schimbari majore in strategia pe termen lung a companiei.
Mai exact, cei de la BMW isi vor creste exponential eforturile de a dezvolta masini inteligente pentru clientii din lumea intreaga, in centrul intregului proiect stand software-ul care poate ghida o masina autonoma, diversi alti producatori avand de ceva vreme sisteme de acest gen.
Cei de la BMW nu doresc sa fie lasati in urma de evolutia rapida a tehnologiei in domeniul automobilelor si vad companii precum Apple sau Google drept concurente in acest segment, ele dezvoltand deja sisteme de ghidaj autonom pentru masini.
BMW incearca sa evite transformarea intr-un Foxconn pentru Apple sau Google, adica nu doreste sa devina doar un producator de masini pentru alte brand-uri, asa ca investeste sume enorme in cercetarea si dezvoltarea de masini inteligente.
Days before BMW’s 100th birthday, its board member for research and development described plans for a completely overhauled company, where half the R&D staff will be computer programmers, competing with the likes of Google parent Alphabet to build the brains for self-driving cars. Our task is to preserve our business model without surrendering it to an internet player. Otherwise we will end up as the Foxconn for a company like Apple, delivering only the metal bodies for them.
Desi practic producatorii de masini inca refuza sa creada ca Apple ar putea aduce pe piata un produs care sa le afecteze vanzarile, reprezentanti ai BMW au discutat cu Apple despre dezvoltarea de masini inteligente, asa ca cei din Germania stiu ce-i asteapta in viitor.
Fara implicarea Tesla, Google sau Apple in dezvoltarea de sisteme de ghidaj autonom pentru masini, cred ca acest software ar fi fost la foarte multi ani distanta de implementare in automobile, insa iata ca lucrurile se evolueaza mult mai repede decat si-ar fi imaginat multi.