Compania Apple protejeaza cu foarte multa vigoare intimitatea utilizatorilor, iar asta in ciuda faptului ca guvernul american doreste sa obtina si mai multe informatii privind posesorii de iDevice-uri, o echipa speciala de manageri avand grija ca datele colectate de Apple sa fie in numar foarte mic, dar si fara legaturi mari cu utilizatorii.
Mai exact, o publicatie americana vorbeste intr-un raport recent despre asa-zisii tari ai securitatii din cadrul companiei Apple si vorbim despre 3 persoane care controleaza politica Apple privind colectarea datelor utilizatorilor, stocarea lor si folosirea in diverse servicii proprii.
Jane Horvath, Guy Tribble si Erik Neuenschwander sunt cele trei persoane despre care vorbim, ele spunandu-le angajatilor Apple ce fel de date pot colecta din iDevice-uri si modul in care ele pot fi stocate sau folosite pentru serviciile online ale companiei americane.
Conform informatiilor oferite ieri, politica actuala a Apple este de a stoca datele privind identificarea utilizatorilor direct in terminale si nu in serverele Apple, acelasi lucru fiind valabil in ceea ce priveste datele extrem de importante inregistrate in terminale in timpul folosirii.
Unlike Google, Amazon and Facebook, Apple is loathe to use customer data to deliver targeted advertising or personalized recommendations. Indeed, any collection of Apple customer data requires sign-off from a committee of three “privacy czars” and a top executive, according to four former employees who worked on a variety of products that went through privacy vetting.
Aceasta restrictie impiedica implementarea de functii noi in Siri sau alte servicii ale Apple deoarece inginerii nu se pot folosi de identificatori ale iDevice-urilor pentru a crea servicii personalizate similare celor Google Now, iar asta pentru ca Google nu protejeaza intimitatea utilizatorilor la fel de strict.
iAd a fost una dintre victimele acestei politici foarte stricte, compania Apple trebuind sa renunte la serviciul de advertising deoarece echipa sa de protejare a securitatii utilizatorilor a interzis colectarea de date de identificare despre utilizatorii care vedeau reclamele afisate prin iAd, intregul sistem fiind inutil pentru advertiseri.
Mai multe informatii interesante privind acest sistem puteti gasi in cadrul raportului scris de catre cei de la Reuters.