WhatsApp este una dintre cele mai cunoscute cumpanii de pe planeta deoarece aplicatia sa, WhatsApp Messenger, este folosita de 1 miliard de oameni de pe planeta pentru a trimite zilnic mesaje, clipuri video si poze, ea fiind intr-o constanta crestere in ultimii ani.
In 2014 Facebook a cheltuit 19 miliarde de dolari pentru a cumpara WhatsAp, pe atunci doar un startup cu 35 de ingineri si 450 de milioane de utilizatori in lumea intreaga, iar pana acum a facut investitii chibzuite pentru a dubla numarul de utilizatori, dar nu si de angajati.
In momentul de fata WhatsApp are 57 de ingineri care au grija ca aproape 1 miliard de utilizatori sa trimita 42 de miliarde de mesaje zilnic, infrastructura din spatele acestui sistem fiind redusa la cele necesare pentru ca totul sa functioneze fara probleme in orice conditii.
CEO-ul WhatsApp, Jan Koum, a afirmat ca scopul WhatsApp este de a tine lucrurile cat se poate de simple in ceea ce priveste infrastructura pe care se bazeaza aplicatia sa, unul dintre ingineri afirmand ca aceeasi mentalitate sta si la baza implementarii de functii in aplicatie, simplitatea fiind cuvantul de ordine.
Our mission is to provide a simple, fast, reliable communications tool without a lot of extra bells and whistles. It really allows us to stay focused on what we’re doing and it really contributes to a very quiet office. We don’t invest a lot in automation except in those places where it’s totally necessary.
In baza acestei culturi WhatsApp a reusit sa se dezvolte intr-o forta mondiala in domeniul mesageriei online si in baza a ceea ce vedem acum, exista sanse foarte mari ca aplicatia sa egaleze curand Facebook in ceea ce priveste numarul de utilizatori activi lunar.