Vanzarile de tablete iPad au scazut constant in ultimii ani, iar lucrurile au ajuns la nivelul la care produsul celor din Cupertino are cea mai mica, cota de piata din ultimii ani, ea fiind similara cu cea inregistrata in perioada imediata lansarii tabletei pe piata.
Apple a anuntat ca a vandut 10.3 milioane de tablete in lumea intreaga, cu 2.3 milioane mai putine decat in aceeasi perioada a anului trecut, iar cota sa de piata a scazut de la 24.3% la 22.1%, scaderea in vanzari fiind de 19% intre cele doua trimestre fiscale.
Pentru Samsung problemele sunt si mai mari deoarece vorbim despre o scadere cu 3% a cotei de piata, din punct de vedere procentual scaderea in vanzari fiind de 26%, cele doua companii avand cele mai mari probleme dintre toti producatorii de tablete.
Pe primul loc in topul vanzatorilor de tablete se afla in mod surprinzator restul vanzatorilor mai putin cunoscuti, ei comercializand 13.3 milioane de tablete in T1 2016, cu 1.4 milioane mai putine decat in T1 2015, iar asa au reusit sa intreaca Apple.
Apple’s iPad sales declined for 9 straight quarters as the average consumer finds little need to pay an Apple premium to upgrade to the latest and greatest models, which is why iOS market share has fallen to 22% this quarter.
Din pacate pentru Apple, acesta este al 9-lea trimestru fiscal in care tabletele iPad inregistreaza vanzari cu mult sub asteptarile Apple, insa intreaga piata a tabletelor a inregistrat vanzari cu 5.4 milioane de unitati mai mici decat in T1 2015, iar Huawei este singurul producator care a avut parte de o crestere in vanzari.