Sergio Marchionne este CEO-ul Fiat Chrysler si intr-un interviu recent el a vorbit despre posibilitatea ca a sa companie sa colaboreze cu Apple si Google pentru dezvoltarea si producerea de masini inteligente care sa fie lansate in perioada urmatoare pe piata.
In momentul de fata Google si Fiat Chrysler sunt in discutii avansate privind o colaborare pentru implementarea de software care sa ghideze autonom masinile pe drumurile din SUA, insa Sergio Marchionne este deasemenea deschis si la colaborari cu alte companii.
Mai exact, el spune ca Apple si Google sunt companii care au foarte multi bani la dispozitie pentru investitii si care investesc foarte mult in inovare, asa ca o colaborare cu ele ar putea oferi unui producator de masini un avantaj serios in fata competitorilor.
Principalul motiv pentru care Fiat Chrysler ar fi dispusa sa colaboreze cu Apple sau Google este dorinta de a afla tot ceea ce fac oamenii cu masinile cumparate, adica sa poata analiza mult mai bine felul in care utilizatorii se folosesc de functiile masinii.
Parteneriatele cu Apple sau Google le-ar oferi celor de la Fiat Chrysler posibilitatea de a oferi servicii bazate pe conexiuni de internet, iar de aici ei vor putea extrage date relevante privind tot ceea ce foloseste utilizatorul cand conduce masina.
Daca asemenea parteneriate vor fi incheiate sau nu, deocamdata nu stie nimeni, insa Sergio Marchionne este dispus sa colaboreze simultan cu Apple si Google.
My approach is to be completely open to technology. I think the next paradigm of this business is a paradigm that involves the cooperation for technology with the disruptors. Google is one. Apple is another, even Uber. It’s all about access to the complete information on what people do in the car. That’s when the consumer has time on hand and the business case blossoms. The key is to find a way in which we can coexist with the disruptors, and bring our set of skills to the table. Speed is essential here.
We must establish a link ASAP, must talk to the big players, the newcomers, and the underdogs, everybody. The goal is job sharing on a high level. We build the cars; they build the technology that goes into them. Ideally, I can take this technology and use it across my other brands.