Facebook are cea mai mare retea de socializare de pe planeta, cu peste 1.6 miliarde de utilizatori activi lunar, aplicatiile sale pentru smartphone-uri ingrosand aceasta cifra cu alte cateva sute de milioane de utilizatori unici, platforma fiind imensa, ca si marime.
Desi monitorizeaza peste o treime din populatia planetei, compania Facebook vrea si mai mult control, asa ca incepand de astazi a anuntat ca va monitoriza atat utilizatorii retelei sale de socializare, cati si persoanele obisnuite care nu au cont de Facebook.
Cum va face acest lucru? Ei bine butoanele like sau share pe care le vedeti pe aproape orice paginad e internet vor face aceasta monitorizare, ele urmand a inregistra detalii cu privire la toate persoanele care acceseaza o anumita pagina, fie ca acele persoane au cont de Facebook sau nu.
Schimbarea de strategie a Facebook are la baza dorinta companiei de a isi imbunatati platforma prin care vine reclame in cadrul retelei sale de socializare, dar si in alte medii, informatiile adunate fiind folosite pentru a servi reclame intr-un mod mult mai eficient.
Our buttons and plugins send over basic information about users’ browsing sessions. For non-Facebook members, previously we didn’t use it. Now we’ll use it to better understand how to target those people. WE HAVE A GREATER OPPORTUNITY THAN OTHER COMPANIES.
Practic, Facebook vrea sa stie totul despre toti cei care navigheaza pe internet si avand in vedere ca widget-urile sale pentru share si like sunt atat de folosite in lumea intreaga, exista sansa ca putina lume sa nu fie inregistrata de catre americanii de la Facebook.
Ce vor face ei cu toate aceste date nimeni nu stie, insa cu siguranta se va gasi o utilitate pentru ele, asa cum se gaseste o utilitate si cu analizarea pozelor si clipurilor video incarcate in Facebook, agentiile guvernamentale americane avand cu siguranta date despre toti cetatenii SUA si nu numai.