Amenda eMAG de 2.6 milioane de dolari in Bulgaria

eMag a fost amendata cu 2.6 milioane de dolari in Bulgaria de catre Consilul Concurentei pentru reclama mincinoasa.

eMAG a fost amendata in Bulgaria cu suma de 2.6 milioane de dolari de catre Consiliul Concurentei, compania romaneasca avand un magazin local deschis pe domeniul eMAG.bg, iar suma aplicata pentru amenda este una dintre cele mai mari primite de catre eMAG vreodata.

Investigatiile impotriva eMAG in Bulgaria au pornit din cauza unui magazin concurent care a reclamat faptul ca eMAG face reclama mincinoasa pentru anumite produse, lucru de care multi romani s-au plans deasemenea, insa amenda eMAG de 2.6 milioane de dolari nu a fost aplicata din acest motiv.

Cei de la eMAG sustin ca magazinul concurent store.bg a facut reclamatii la Consiliul Concurentei din Bulgaria si a reclamat faptul ca preturile unor produse, promovate ca fiind disponibile cu 70% reducere, din website-ul eMAG.bg au crescut inaintea unei campanii de reduceri si probabil va aduceti aminte de povestea din preambulul Black Friday in Romania.

Ambele acuzatii ale store.bg au fost respinse ca fiind nefondate de catre Consiliul Concurentei din Bulgaria, iar amenda eMAG de 2.6 milioane de euro ar fi fost aplicata pentru alte campanii de promovare facute de catre eMAG, ele avand scopuri diferite.

Mai exact, amenda eMAG de 2.6 milioane de dolari ar fi fost aplicata pentru ca eMAG ar fi promovat in mod gresit perioada de retur pentru produsele cumparate, dar si usurinta cu care pot fi comandate produse din magazinul sau.

Explicatiile Consiliului Concurentei pentru aplicarea acestor amenzi sunt destul de stupide avand in vedere reclamatiile initiale, iar amenda eMAG de 2.6 milioane de dolari va fi contestata, deci ea va fi cel mai probabil redusa.

Declaratia eMAG cu privire la amenda :

Declaratia privind procentul reducerilor face parte din acuzatia formulata de competitorul eMAG, store.bg si a fost respinsa de Consiliul Concurentei din Bulgaria, KZK.

De asemenea, KZK a respins si acuzatia competitorului conform careia unele produse cu reducere nu se gaseau pe site. Amenda nu se refera la aceste doua situatii reclamate de competitor si respinse de KZK

Sanctiunea priveste alte situatii:
Primul motiv este ca si in Bulgaria oferim 30 de zile perioada de retur, in vreme ce standard sunt 14 zile, iar eMAG a fost sanctionat pentru ca a comunicat clientilor ca beneficiaza de “perioada dubla” de retur si nu literal 30 de zile.

Al doilea subiect a fost ca am spus in promovarea unui eveniment de vanzari “Cea mai simpla cale de a comanda. Milioane de motive sa fii fericit” interpretarea lor fiind ca duce cu gandul milioane de produse pe site, iar eMAG nu are inca milioane de produse listate in Bulgaria.

Separat de eMAG, alte doua companii locale partenere au fost amendate cu suma de 200.000 de dolari din cauza campaniilor de promovare facute de catre eMAG, iar filiala din Bulgaria a Fashion Days este deasemenea investigata de catre Consiliul Concurentei.

Amenzile aplicate au la baza campanii facute in perioada 2014 – 2015 de catre eMAG in Bulgaria, compania romaneasca primind pana acum amenzi de peste 500.000 de dolari pentru modul in care s-a promovat in tara vecina.

Desi eMAG, ca si multe alte magazine online din Romania, a fost acuzat de multi romani ca obisnuieste sa creasca preturile produselor inaintea unei campanii de reduceri, in tara noastra nu a fost aplicata vreodata vreo amenda similara pentru reclama mincinoasa, de orice fel.