Apple anunta schimbari majore pentru App Store

Apple anunta implementarea de reclame in cautari, reducerea comisioanelor pentru abonamente si ascunderea aplicatiilor deja descarcate.

Cu doar cateva zile inaintea WWDC 2016, compania Apple, prin vicepresedintele senior Phil Schiller, anunta schimbari majore pentru App Store, unele dintre ele urmand a deveni active in perioada imediat urmatoare, dupa ce vor fi anuntate si in conferinta.

S-a zvonit inca de acum cateva luni ca Apple pregateste o serie de schimbari foarte importante pentru App Store, iar acum ele sunt anuntate oficial de catre unul dintre cei mai importanti oameni din conducerea companiei americane.

Reclame pentru aplicatii in cautari

Prima schimbare importanta anuntata de catre Schiller este implementarea unui sistem care le va permite dezvoltatorilor sa-si promoveze aplicatiile prin reclame care vor fi afisate in meniurile prin care sunt oferite rezultate pentru cautarile facute in App Store.

reclame App Store
Asa vor arata reclamele afisate pentru cautarile facute prin App Store.

Practic, dezvoltatorii cu bani vor putea plati compania Apple sa le afiseze reclame pentru aplicatii in rezultatele de cautari ale utilizatorilor, astfel incat aplicatiile noi sau vechi sa fie mai usor de descoperit in cadrul magazinului, aceasta fiind o mare problema.

Apple is also going to start showing search ads for apps in its iOS App Store search results for the first time, something the company had previously resisted. “We’ve thought about how to carefully do it in a way that, first and foremost, customers will be happy with,” Schiller says, adding that he believes the ad auction system in App Store search will be “fair to developers, and fair for indie developers, too.”

Apple va genera venituri din reclame, iar dezvoltatorii cu bani vor fi, probabil, fericiti ca au cum sa isi faca aplicatiile cunoscute chiar in magazinul in care utilizatorii cauta sa descarce aplicatii noi.

We’re introducing exciting new capabilities and tools designed to help grow your app’s business and engage with new and existing customers on the App Store.Search Ads Search Ads is an efficient and easy way for you to promote your app directly within the U.S. App Store search results, helping customers discover or reengage with your app, while respecting their privacy. Starting this summer, you’ll be able to participate in the Search Ads beta and see the ads in action.

Pentru a usura munca de cautare, compania Apple va modifica si algoritmii in baza carora sunt facute cautarile si va implementa actiuni 3D Touch pentru partajarea rapida de aplicatii catre prieteni.

Acunderea aplicatiilor si comision mai mic pentru abonamente

Saptamana trecuta v-am spus ca App Store pentru Apple TV 4 incepe sa ascunda din topurile de aplicatii gratuite/platite aplicatiile deja descarcate de catre utilizatori, Schiller confirmand aceasta schimbare ca fiind una dintre cele careurmeaza sa fie implementate.

Practic, utilizatorii vor vedea in aceste topuri doar aplicatii pe care nu le-au descarcat in propriile terminale, astfel ca ar trebui sa aiba sansa de a descoperi aplicatii noi din liste.

Separat, aplicatiile care ofera abonamente vor plati comisioane mai mici pentru incasarile facute prin platforma iOS. Daca acum Apple ia comision de 30% din toate vanzarile pentru aplicatii, abonamente sau in-app purchase-uri, procentul va fi de doar 15% in curand.

For the first year of a subscription Apple will maintain its 70 / 30 revenue share; after one year, the new 85 percent / 15 percent revenue share will kick in (applied per subscriber). The new app subscription model will roll out to developers this fall, though if app makers have subscribers they’ve already retained for a year, the new revenue split starts June 13th.

Pentru ca rpocentul sa fie injumatatit si dezvoltatorul sa primeasca 85% din suma platita pentru abonament, in loc de 70% cat este acum, abonamentul trebuie sa aiba o durata minima de 1 an. Schimbarea va fi implementata oficial din toamna, dar cei care au acest model disponibil in aplicatii de macar 1 an, se vor putea bucura de ea inca din 13 iunie.

Subscription Enhancements We’re opening auto-renewable subscriptions to all app categories including games, increasing developer revenue for eligible subscriptions after one year, providing greater pricing flexibility, and more.

Mai mult decat atat, dezvoltatorii vor putea oferi abonamente pentru toate categoriile de aplicatii, compania Apple pregatind nu mai putin de 200 de segmente de preturi noi pentru a putea fi aplicate pentru aceste tipuri de abonamente.

Verificari mai rapide ale aplicatiilor

In final Schiller a readus in discutie faptul ca aplicatiile vor fi verificate mai rapid inainte de a fi publicate in App Store, perioada de verificare fiind redusa la 48 de ore in loc de 1/2 saptamani, acest lucru permitand publicarea mai rapida de actualizari pentru aplicatii.

Schimbarile privind reclamele si ascunderea aplicatiilor ar trebui sa se aplice din 13 iunie cel putin pentru versiunile beta ale iOS 10.

Toate aceste noutati vor fi prezentate si luni, 13 iunie, in conferinta Apple care va incepe la ora 20:00, iar pe iDevice.ro veti gasi atunci toate informatiile suplimentare.