In 2010 Apple avea sa lanseze unul dintre cele mai de succes terminale iPhone ale sale, insa Steve Jobs se gandea cum ar putea sa produca o masina pe care lumea sa o cumpere si sa fie la fel de populara precum smartphone-urile care au schimbat lumea in care traim.
Desi e putin probabil ca atunci Apple sa fi avut in dezvoltare o masina, Steve Jobs a fost totusi interesat sa vada prototipul unei ultra-usoare numita vehiculul V, aceasta fiind foarte ieftina de produs, insa functionand cu carburant si nu cu electricitate.
Afland despre proiectul masinii care era cu 40% mai usoara decat un automobil normal si avea un pret de productie cu 70% mai mic, Steve Jobs a fost interesat sa o vada, astfel ca Bryan Thompson, creatorul masinii, a transportat-o pana in fata casei presedintelui Apple.
Working with designers Tom Matano and Anke Bodack, Bryan Thompson had developed a car body made of polypropylene and glass fibre that was 40% lighter than a conventional steel vehicle and would cost 70% less to produce. The creamy white hatchback had unpainted, upgradable body panels and a “space frame” body, a design technique usually reserved for high-end cars like the Ferrari 360 or Audi’s line of cars.
Intalnirea cu Steve Jobs a durat doar 15 minute, insa in aceasta perioada de timp presedintele Apple a oferit cateva sugestii cu privire la modul in care poate fi modificat bord-ul masinii pentru a arata mai profesional, el sugerand ca intreaga piesa sa fie facuta dintr-o singura bucata.
Separat, Steve Jobs a avut si alte cateva idei pe care le-a impartasit cu creatorul acestei masini, insa in final nu s-a dovedit a fi interesat de ea astfel incat Apple sa investeasca vreo suma de bani in dezvoltarea sa in vederea lansarii pe piata.
Jobs told Thompson to think about emphasizing the plastic rather than disguising it. “Let the material be honest,” he said, noting the dashboard, which was made of fibre-wood, a composite of synthetic resin and wood pulp. He suggested it would look better designed as one piece that “evoked a sense of high precision” – an idea Jobs often returned to with Apple’s chief design officer Jonathan Ive.
Partea interesanta este ca in timpul intalnirii fiul lui Steve Jobs ar fi iesit din casa cu un prototip al iPhone 4 care refuza sa functioneze, presedintele Apple avand grija ca niciunul dintre interlocutorii sai sa nu aiba ocazia de a vedea produsul inaintea lansarii.
During the handshakes, Jobs’ son Reed came out to complain an iPhone prototype wasn’t working. “Get back in the house,” Jobs told him, and then took a long, deep look at the car.
Este cunoscut faptul ca Steve Jobs era interesat ca Apple sa dezvolte o masina, insa abia dupa moartea sa a fost initiat un plan serios de a dezvolta un asemenea produs.