Social Media este acum mai popular printre cei tineri( si nu numai) decat televiziunea, ca principala sursa de stiri pentru tineri.
In ciuda acestui fapt, un studiu recent realizat a constatat ca 6 din 10 persoane care publica link-uri de stiri pe Twitter si Facebook, fac acest lucru fara a avea vreodata intentia de a le citi. Cercetatorii sustin ca aceste actiuni, aceste share-uri date fara a fi citite,modeleaza opiniile noastre politice si culturale colective.
Studiul a fost realizat de catre cercetatorii de la Universitatea Columbia si Institutul National Francez, care a urmarit 2,8 milioane de partajari pe Twitter.
Rezultatele lor au aratat ca 59% din link-urile partajate pe Social Media nu au primit nici un click.
Intr-o declaratie, Arnaud Legout, care e co-autorul studiului, a declarat:
“People are more willing to share an article than read it.
This is typical of modern information consumption.
‘People form an opinion based on a summary, or a summary of summaries, without making the effort to go deeper. “
De asemenea, studiul sugereaza ca aceste partajari necitite, catre prieteni, sunt importante pentru a determina ce stiri devin virale, si care nu are au un impact.
Cercetatorii spun ca daca aceste partajari pe social media s-ar opri ar putea fi un impact mai mare asupra agendelor politice si culturale decat ne-am inchipui.
De asemenea, un alt studiu a aratat ca 70% din utilizatori comenteaza la articolele publicate pe Facebook dupa ce le citesc doar titlul. 85% din clipurile de pe Facebook sunt vazute farasunet si potrivit companiei, clipurile video publicate pe Facebook genereaza in fiecare zi peste 8 miliarde de vizualizari, dar majoritatea clipurilor sunt urmarite fara sunet, asta potrivit mai multor furnizori de continut importanti.