App Store este al doilea magazind e aplicatii daca facem o categorizare in baza numarului de titluri disponibile, peste 2 milioane fiind active in momentul de fata, Google Play depasind de mult magazinul companiei Apple din aceasta privinta, App Store generand totusi incasari mult mai mari.
Desi in App Store exista peste 2 milioane de aplicatii, vasta majoritate a lor sunt inactive si nu au mai inregistrat vreo descarcare de foarte mult timp, suportul oferit de catre dezvoltatori disparand o data cu descarcarile, asa cum era si de asteptat de catre oricine.
Conform unui studiu publicat recent, aproximativ 50.000 de aplicatii au inceput sa fie publicate lunar in App Store in cursul anului 2015, cifra fiind una foarte mare, insa interesul dezvoltatorilor vis-a-vis de magazinul celor de la Apple extrem de mare multumita profitului la fel de mare generat si de catre titlurile disponibile prin el.
Comparand 2015 cu 2009, studiul a descoperit ca in acea perioada aplicatiile inregistrau de 10 ori mai multe descarcari decat pana acum si asta multumita numarului mult mai mare de rating-uri lasate de catre utilizatori pentru ele, acum lucrurile fiind complet diferite fata de acea perioada.
Avand in vedere ca aplicatiile nu mai primesc rating-uri, ele nu mai sunt descoperite la fel de usor in App Store, deci nu sunt la fel de descarcate, iar dezvoltatorii le abandoneaza mult mai repede decat in anii anteriori, ocupandu-si timpul cu alte proiecte care sa le aduca intr-adevar bani.
In aceasta idee, studiul releva faptul ca in 2015 aproximativ 80% – 85% dintre aplicatiile publicate in App Store au fost abandonate de catre dezvoltatorii lor, mai exact 1.7 milioane dintre cele 2 milioane de aplicatii existente nu ar mai avea parte de suport din partea dezvoltatorilor de aplicatii.
Din moment ce numai 200.000 – 300.000 de aplicatii din 2 milioane mai au parte de suportul dezvoltatorilor lor, App Store s-a transformat intr-un adevarat cimitir de aplicatii, iar compania Apple nu pare sa aiba vreo solutie pentur aceasta problema care afecteaza nu doar dezvoltatorii, ci si utilizatorii.
Oamenii au cerut metode mai simple de a descoperi aplicatii noi, iar cei de la Apple s-au gandit ca vanzarea de reclame ar fi cea mai buna solutie, asa ca incepand cu iOS 10 vor permite acest lucru, insa nu aceasta trebuia sa fie rezolvarea pentru problema.