Spotify acuza compania Apple ca refuza sa-i publice in App Store o actualizare pentru aplicatia folosita de un numar foarte mare de utilizatori din intreaga lume, suedezii afirmand ca aceasta strategie este contrara legislatiei concurentiale din SUA si Europa, utilizatorii fiind deasemenea afectati din cauza sa.
La mijlocul problemei sta totusi intentia celor de la Apple de a obliga Spotify sa plateasca un procent din abonamentele vandute prin aplicatie catre posesorii de iDevice-uri, compania americana fortand orice dezvoltator sa vanda abonamente in aplicatii prin iTunes Store pentru ca ea sa incaseze 30% din banii platiti de utilizatori.
Cei de la Spotify acuza in schimb Apple ca incearca sa submineze serviciul de streaming pentru a promova Apple Music, impiedicarea publicarii de actualizari afectand experienta utilizatorilor, care in final ar putea alege sa renunte la Spotify in favoarea Apple Music pentru a avea o experienta mai buna pentru streaming audio.
Apple este acuzata in mod constant de catre Spotify ca incearca sa-i puna bete in roate in atragerea de noi utilizatori din platforma iOS, lansarea Apple Music declansand in cadrul Apple o campanie de subminare a serviciilor de streaming audio concurente, iar multa lume se astepta ca Apple sa actioneze in acest mod.
This latest episode raises serious concerns under both U.S. and EU competition law. It continues a troubling pattern of behavior by Apple to exclude and diminish the competitiveness of Spotify on iOS and as a rival to Apple Music, particularly when seen against the backdrop of Apple’s previous anticompetitive conduct aimed at Spotify … we cannot stand by as Apple uses the App Store approval process as a weapon to harm competitors.
Spotify a anuntat recent ca are 100 de milioane de utilizatori activi in lumea intreaga si putin peste 30 de milioane dintre ei platesc abonamente lunare pentru a putea folosi serviciile, iar compania Apple este nemultumita de faptul ca ai sai competitori continua sa aiba succes dupa ce Apple Music a fost lansat.
Apple are 15 milioane de abonati ai Apple Music, jumatate din ceea ce are Spotify, insa lansarea serviciului sau i-a ajutat si pe suedezi sa creasca, desi ei nu isi ofera serviciile in la fel de multe tari precum Apple, extinderea companiei putand afecta serios Apple Music, multa lume fiind nemultumita de experienta de utilizare a platformei.