Un iPhone reconditionat creeaza probleme in Olanda pentru compania Apple, o instanta locala obligandu-i pe cei din Cupertino sa-si schimbe politica privind acordarea de garantie pentru propriile smartphone-uri, astfel ca in loc sa ofere un iPhone refurbished unei cliente cu un terminal stricat, ei vor trebui sa ramburseze suma de achizitie + o dobanda.
O femeie din Olanda a dus un iPhone 6 Plus stricat la un service Apple si i s-a spus ca va primi o unitate reconditionata in locul celei lasate in garantie, insa ea a dorit o unitate noua, dar fara a reusi sa se inteleaga cu Apple in aceasta privinta, ea a decis sa se foloseasca de sistemul judiciar pentru a-si gasi dreptatea.
Efortul sau a fost incununat de succes, astfel ca Apple este obligata de catre o instanta sa-i ramburseze costul de achizitie al terminalului, plus o dobanda, politica standard a celor din Cupertino in foarte multe tari, inclusiv in Romania, fiind de a inlocui unitatile defecte cu unele reconditionate, pentru a reduce costurile.
Hotararea judecatorului nu este definitiva, deci Apple o va ataca cel mai probabil si va incerca sa castige procesul, altfel va fi cu siguranta obligata sa-si schimbe politica de acordare a garantiei in Olanda, in caz contrar multi clienti putand alege solutii similare pentru a-si rezolva problemele de garantie.
Apple actioneaza la fel precum multe alte companii, majoritatea reparand produsele stricate sau oferind altele reconditionate in schimb, lucru perfect normal, mai ales in cazul unor produse cu perioade lungi de folosire, valoarea acestora fiind inferioara celei ale unui produs nou, asa ca inlocuirea cu o unitate complet noua nu are logica.