Apple Music are un singur concurent principal in momentul de fata si acesta se numeste Spotify, serviciul de streaming audio din Suedia avand de 2 ori mai multi abonati decat platforma companiei Apple, dar probabil si mai multi utilizatori lunari, iar asta multumita faptului ca ofera si o versiune gratuita a serviciului sau.
Apple stie ca aceasta versiune gratuita, dar cu reclame, a Spotify impiedica intr-o buna masura cresterea Apple Music, asa ca si-a pus in gand sa o elimine, cei din Cupertino propunand Oficiului pentru Copyright din SUA o metoda noua de plata a artistilor care isi ofera muzica prin intermediul serviciilor de streaming.
Metoda propusa de catre compania Apple ofera mai multa transparenta si simplitate in plata banilor catre artisti, insa ar duce la disparitia serviciilor care ofera gratuit posibilitatea de a asculta muzica online, Spotify sau chiar YouTube urmand a avea probleme mari in a sustine sisteme de acest gen.
Conform celor de la Apple, artistii ar trebui platiti cu o suma fixa de 9.1 centi pentru fiecare 100 de ascultari facute pentru melodii, metoda actuala implicand plata a 10 – 12% din incasarile companiilor care detin aceste servicii de streaming, insa suma este calculata folosind un algoritm complex, netransparent si contestat de multi.
Apple, which has always had a gift for creative simplicity, wants to make this process easier and more transparent, according to a copy of the filing obtained by Billboard. The company’s proposal to the Copyright Royalty Board suggests a simple, “all-in” statutory rate that would be “fair, simple and transparent, unlike the incredibly complicated structure that currently exists.”
Metoda propusa de catre compania Apple ar urma sa fie analizata de un panou format din 3 judecatori ai Oficiului pentru Copyright, insa ei deocamdata analizeaza masuri care ar urma sa intre in vigoare in perioada 2018 – 2022, deci Apple mai are mult de asteptat pana cand potentialele schimbari s-ar putea aplica.
Practic, sub umbrela unei schimbari ce este profitabila pentru creatorii de continut, compania Apple incearca sa afecteze serios capacitatea unui concurent de a isi sustine activitatea, iar Spotify va avea mari probleme daca nu va reusi sa isi modifice metoda de functionare pana cand aceste schimbar vor intra in vigoare, daca vor intra in vigoare.