Orange, Vodafone, Telekom si Digi Mobil sunt principalii operatori de telefonie mobila din Romania, ei avand impreuna zeci de milioane de clienti, iar asta pentru ca multi romani au mai mult de un abonament de telefonie mobila, sau mai mult de o cartela, iar asa numarul de clienti depaseste populatia activa a tarii.
Piata telecom a evoluat intr-un mod destul de interesant in ultimii 4 ani, liderul ramanand lider, urmaritorii ramanand urmaritori, pozitiile in top ramanand neschimbate, iar asta pentru ca fiecare a luptat pentru a-si tine baza de clienti intacta, sau pentru a o extinde, concurenta fiind extrem de mare in momentul de fata.
Puteti observa ca in 2011 Orange avea o cota de piata de 38.7% in Romania, Vodafone avea 31.5%, Cosmote si Romtelecom aveau 24.6%, iar RCS & RDS avea 5.2%, insa dintre toate aceste companii, doar cei din urma au reusit sa isi dubleze, aproape, cota de piata, restul inregistrand doar pierderi.
Orange, Telekom si Vodafone au suferit in ultimii 4 ani
In 4 ani, Orange a pierdut 1.7% din cota sa de piata, dar asta doar daca ne uitam la anul 2011, deoarece in 2014 cota sa de piata ajunsese la 39.6%, doar pentru a scadea la 37% in 2015, cei de la Digi Mobil reusind sa le fure foarte multi clienti cu ofertele mult mai ieftine pe care le au in momentul de fata.
In cazul Vodafone vorbim despre o scadere a cotei de piata de doar 0.5% fata de anul 2011, insa cota sa de piata a fluctuat de-a lungul anilor, ea crescand la 32.1% in 2013 si scazand la 30.3% in 2014, pentru a creste la 31% in 2015, concurenta facuta de catre Digi Mobil afectand si in aceasta situatie operatorul.
In cazul Telekom lucrurile au mers din ce in ce mai prost in ultimii 4 ani, cota de piata a operatorului scazand gradual de la 24.6% la 22%, iar spre deosebire de ceilalti doi competitori, cei de la Telekom nu au inregistrat in vreun punct o crestere a cotei de piata, ei continuand sa piarda clienti an, dupa an.
Digi Mobil – “printul” telefoniei mobile din Romania
Acum ajunge la “printul” teleoniei mobile din Romania, cei de la Digi Mobil reusind sa isi dubleze, aproape, cota de piata, de la 5.2% la 10%, cea mai mare crestere fiind inregistrata totusi din 2013 in 2014, cota de piata a operatorului crescand cu 3.2% in detrimentul celor de la Telekom si a celor de la Vodafone.
Desi Digi Mobil a inregistrat o scadere a cotei de piata in 2013 comparativ cu 2012, multumita concurentei facute de catre Vodafone si Orange, RCS & RDS s-a revansat din plin, furandu-le celor doi competitori sute de mii de clienti si procente serioase din cota de piata, ofertele foarte ieftine fiindu-le de mare ajutor.
Cei de la Digi Mobil nu au servicii mai bune decat Orange, Vodafone sau Telekom pe partea de telefonie mobila, insa au preturi mult mai mici, iar acest argument s-a dovedit a fi suficient pentru multi dintre cei care au renuntat la abonamentele facute la cei trei competitori si au ales varianta oferita de catre RCS & RDS.
Digi Mobil este ghimpele din coasta Orange, Vodafone si Telekom, iar evolutia sa din perioada 2013 – 2015 ne da de inteles c ain urmatorii ani Telekom risca sa fie ajunsa din urma daca nu isi schimba serios politica de abonamente, Orange si Vodafone avand suficiente resurse pentru a nu pierde mai mult din cotele de piata actuale.
This post was last modified on iul. 18, 2016, 11:02 AM 11:02