Opera browser a fost vandut catre Qihoo 360 de compania norvegiana care l-a creat si l-a facut cunoscut in intreaga lume, achizitia avand valoarea de 600 de milioane de dolari, insa vorbim doar despre vanzarea browserului, a numelui asociat, a aplicatiilor pentru imbunatatirea experientei de navigare pe internet si a tehnologiilor brevetate cu el.
Compania Opera spera sa vanda aceleasi componente ale sale la pretul de 1.2 miliarde de dolari, insa autoritatile nu au aprobat aceasta tranzactie, asa ca in final a fost aleaza vanzarea catre chinezii de la Qihoo 360 pentru o suma ce reprezinta jumatate din ceea ce trebuia sa se obtina initial, insa norvegienii par sa fie multumiti de vanzare.
In urma acestei vanzari, compania norvegiana Opera isi va pastra aplicatiile, jocurile si divizia de televiziune, in total 560 de persoane lucrand in cadrul acestor divizii, aproximativ jumatate dintre cei care dezvoltau browserul si serviciile adiacente, insa ei genereaza incasari mai mari pentru Opera decat browserul.
Avand in vedere vanzarea catre Qihoo 360, compania Opera are 18 luni pentru a-si gasi un nou nume, deci el va fi transferat catre chinezi, iar asa un mare brand si un browser respectat de catre multi va deveni proprietatea unei companii dintr-o tara in care foarte putina lume are incredere, iar asta pe buna dreptate.
… we believe that the new deal is very good for Opera employees and Opera shareholders. For Opera shareholders we are selling approximately a quarter of the company for $600m, which is an attractive price for this part of our business.
Opera are in momentul de fata o cota de piata de 1.9% in segmentul calculatoarelor si 10% in segmentul terminalelor mobile, iar avand in vedere vanzarea, e putin probabil ca vreo crestere sa aiba loc in vreunul dintre cele doua segmente deoarece am o banuiala ca lumea va incepe sa evite software-ul dezvoltat de catre norvegieni.