Lupta dintre App Store si Google Play a intrat intr-o noua etapa in al doilea trimestru fiscal al anului 2016, magazinul virtual al celor de la Apple, reusind sa genereze de 2 ori mai multi bani decat magazinul virtual al celor de la Google, China fiind principalul motor de crestere in aceasta situatie.
Desi Google Play genereaza de 2 ori mai multe descarcari pentru aplicatii decat App Store, magazinul companiei Google nu reuseste sa ajunga App Store-ul in materie de incasari, ba din contra, acestea au scazut fata de primul trimestru fiscal al anului 2016, atunci diferenta fiind de doar 75% intre magazine in ceea ce priveste incasarile.
China a depasit SUA in ceea ce priveste descarcarile de aplicatii, jocurile fiind favoritele chinezilor, iar din moment ce 75% din totalul incasarilor pentru iOS vin din jocuri, este clar ca toata atentia companiei Apple trebuie indreptata spre China in momentul de fata multumita banilor pe care tara ii genereaza.
In aceeasi masura, Japonia incepe se apropie din ce in ce mai mult de SUA in cazul descarcarilor de jocuri din App Store, iar in curand japonezii vor descarca mai multe jocuri decat americanii si asa tara va deveni mai importanta decat SUA deoarece va genera mai multi bani pentru compania Apple, acesta fiind punctul central al business-ului.
Desi Google Play a depasit de ceva vreme App Store in materie de descarcari, magazinul celor de la Google nu a generat vreodata incasari mai mari decat magazinul Apple si exista sanse destul de mici ca acest lucru sa se intample, avand in vedere indisponibilitatea utilizatorilor Android de a cheltui bani pe sau in aplicatii.
In final, creatorii acestui studiu sustin ca timpul petrecut in aplicatii s-a dublat fata de aceeasi perioada a anului 2014, dependenta tot mai mare de smartphone-uri motivand utilizatorii sa-si foloseasca terminalele si aplicatiile mai des, iar asa pierdem mai multe ore zilnic folosind acest tip de software.