Vineri v-am spus ca Verizon va cumpara Yahoo!, operatorul de telefonie mobila din SUA facand o oferta de 5 miliarde de dolari pentru a achizitiona pachetul majoritar de actiuni al Yahoo!, iar consiliul de actionari al celei din urma a aprobat in final o oferta de 4.8 miliarde de dolari pentru vanzarea companiei.
Pretul final este cu 200 de milioane de dolari mai mic decat cel raportat de catre presa la finalul saptamanii trecute, diferenta venind probabil de la unele calcule facute privind profitabilitatea companiei, sau proprietatile detinute, iar per total, Yahoo! este vanduta mult mai ieftin decat s-ar fi asteptat multi.
Yahoo! a fost la un moment dat una dintre cele mai mari companii online din lume si ajunsese sa valoreze peste 15 de miliarde de dolari, insa Google si Facebook au reusit sa o faca in mare parte irelevanta, iar acum vanzarea se face la un pret mult mai mic decat cel la care a fost evaluata compania in trecut.
Yahoo! a avut foaret multe produse bune de-a lungul timpului, insa management-ul defectuos si concurenta acerba din partea altor companii au adus-o in situatia in care se afla acum, vanzarea fiind singura sansa de a evita falimentul, suma obtinuta fiind suficient de mare pentru a multumi investitorii.
Dupa achizitie, Yahoo! va fi integrata in Verizon, insa isi va mentine identitatea pentru produse, iar asta deoarece brand-ul sau inca este destul de bine cunoscut in lumea intreaga, asa ca exista sanse mici sa se ia vreo decizie de a schimba denumirile serviciilor.