Saptamana aceasta am aflat ca Apple a decis sa il readuca in echipa sa de conducere pe Bob Mansfield, unul dintre oamenii cheie in procesul de dezvoltare al multor produse Apple de succes, iar schimbarea vine cu una si mai mare pentru proiectul Titan, cel care avea drept obiectiv lansarea unei masini electrice pana in 2020, iar mai apoi 2021.
Conform unor informatii noi aparute astazi, proiectul Titan nu mai are drept obiectiv lansarea unui automobil electric, ci dezvoltarea unui sistem de ghidaj automat pentru masini, dezvoltarea unei masini ocupand un loc secund in momentul de fata, iar schimbarea este una extrem de interesanta.
Exista posibilitatea ca Bob Mansfield sa fi realizat ca dezvoltarea unei masini este prea dificila si ca Apple va avea nevoie de mai mult de 5 ani pentru a-si realiza acest obiectiv, asa ca a schimbat obiectivul principal in cel pentru dezvoltarea unui sistem de ghidaj automat pentru masini, acesta din urma fiind oricum foarte dificil.
Pentru a se indeplini acest nou obiectiv, cei de la Apple au facut noi angajari pentru echipa proiectului Titan, fosti ingineri ai Blackberry si Ford alaturandu-se echipei Apple, unul dintre ei fiind seful echipei care a dezvoltat sistemul de operaer QNX, care sta la baza multor sisteme de entertainment folosite in automobile.
The initiative is now prioritizing the development of an autonomous driving system, though it’s not abandoning efforts to designing Apple’s own vehicle. That leaves options open should the company eventually decide to partner with or acquire an established car maker, rather than building a car itself. An Apple spokesman declined to comment.
In momentul de fata proiectul Titan este compus din 3 echipe distincte conduse de catre Bob Mansfield, una dintre ele dezvoltand senzori, a doua dezvoltand software-ul pentru ghidaj autonom si masini, iar a treia dezvolta hardware-ul pentru acest sistem, dar cel mai probabil si pentru eventuala masina.
Avand in vedere ca nu mai este concentrata pe dezvoltarea unei masini electrice, Apple ar putea colabora in viitor cu producatori de masini pentru a-si vinde sistemul de ghidaj autonom, insa va fi nevoie de cativa ani buni pana cand el va fi suficient de bine dezvoltat pentru a fi utilizat la scara larga in masini.