Apple vinde mai multe tablete decat Samsung, Amazon, si Microsoft la un loc

Compania Apple a anuntat zilele trecute ca a vandut 9.9 milioane de tablete iPad in lumea intreaga, cifra fiind impresionanta daca o comparam cu cea a altor producatori de tablete, insa nu chiar atat de uimitoare daca ne uitam la realizarile Apple din anii anteriori, vanzarile celor din Cupertino fiind in continua scadere.

Conform unei companii care analizeaza vanzarile globale de tablete, Samsung, Amazon si Microsoft au vandut impreuna 9.5 milioane de tablete in lumea intreaga, cifrele segmentate fiind de 6 milioane, 2.2 milioane si 700.000 de unitati, totalul fiind cu 400.000 de unitati mai mic decat cel al Apple pentru tabletlee iPad.

Practic, Apple a vandut singura mai mult decat trei producatori separati de tablete, iar situatia sa in aceasta piata este cu mult mai buna decat cea din piata smartphone-urilor, acolo Samsung avand o cota de piata dubla fata de Apple, vanzarile sale de smartphone-uri nefiind totusi duble, dar extrem de apropiate de aceasta valoare.

Dintre toate tabletele iPad vandute de catre compania Apple, se pare ca iPad Air 2 a reprezentat majoritatea vanzarilor, insa tabletele iPad Pro s-au descurcat deasemenea bine, ele ajutand si la o crestere a incasarilor din vanzarea iPad, desi vanzarile totale au scazut, situatia in sine fiind inedita pentru Apple.

“The lack of changes in appearance and high prices work against the iPad Pro series. Consumers do not see these devices as a good bargain. The 12.9-inch iPad Pro maintained strong sales momentum for two quarters, while the 9.7-inch model lost its luster after just one quarter since its release. On the whole, the Pro series did not help expand iPad shipments in the second quarter as expected. The overall sales were instead sustained by iPad Air 2, which captured consumers’ interest with its reduced price tag.”

In lumea intreaga s-au vandut 33,54 milioane de tablete iPad, cu 8.8% mai putine decat in aceeasi perioada a anului trecut, scaderea totala a vanzarilor de tablete iPad fiind mai mica decat scaderea inregistrata pentru Apple, deci americanii au reusit totusi sa se plaseze deasupra trendului descendent pentru intreaga piata.