Un atac de tip ransomware pune in dificultate utilizatorii iPhone si iPad din, cel putin, Olanda, acolo diverse persoane raportand faptul ca au primit pe terminalele lor mesaje in care li se spune ca dispozitivele sunt blocate si ca deblocarea lor necesita plata unei sume de bani in contul unui hacker, care are acces la al lor Apple ID.
Aceste atacuri de tip ransomware pornesc de la premisa ca hackerul are acces la Apple ID-ul utilizatorului, altfel nu i-ar putea accesa contul pentru a-i afisa un mesaj in LockScreen, prin iCloud si Find My iPhone putand fi blocat dispozitivul de la distanta si afisat un mesaj special pentru deblocarea sa contra unei sume de bani.
Mesajul este menit sa-i pacaleasca pe utilizatorii care nu stiu cum functioneaza Find My iPhone, deoarece chiar daca hackerul a introdus terminalul in Lost Mode, el poate fi deblocat de catre utilizator folosind Touch ID si codul de siguranta al dispozitivului, sau simplul cod de siguranta atasat acestuia.
Un atac ransomware pentru cei naivi
Practic, atacul de tip ransomware este unul partial, deoarece utilizatorii isi pot debloca singuri terminalele pentru a accesa datele si nu trebuie sa plateasca vreun ban hackerilor, insa cei care nu stiu cum sa foloseasca Find My iPhone, pot fi cu siguranta pacaliti extrem de usor si lasati fara bani de catre hackeri priceputi.
Pacaleala incepe totusi cu atacul de tip phishing pe care hackerii il fac pentru a obtine acces la Apple ID si eventual la adresa de email asociata acesteia, asa ca vorbim despre persoane care nu au cunostinte macar medii despre modul in care ar trebui sa isi protejeze conturile online de persoanele rau voitoare.
Acestea fiind spuse, daca vedeti mesaje precum cel de mai jos pe terminalele voastre, trebuie sa stiti ca al vostru Apple ID a fost spart, iar inainte de a debloca terminalul trebuie sa schimbati parola contului, pentru ca hackerul va putea vedea in iCloud daca voi ati deblocat terminalul cu codul de siguranta.