Orice lucru nou aparut pe piata este privit de oricare dintre noi cu o oarecare reticenta, ori pentru ca ni se par ciudate, ori inutile, banale, etc.
Sunt foarte multe gadget-uri care nici macar nu au iesit din stadiul de prototip sau care nu au reusit sa convinga consumatorii de tehnologii sa le cumpere. Majoritate pentru ca sunt ciudate si inutile.
Iata care are fi 3 din cele mai ciudate gadget-uri.
Avegant Glyph
Poate ati auzit de acest gadget, care este practic un headset colosal dezvoltat anul trecut. Ce face acest gadget? Iti lipeste televizorul de fata caci gadgetul arata ca o pereche masiva de casti care ti-au picat pe ochi.
Deci, platesti 700 de dolari pentru a avea ” ochii lipiti de televizor “, literalmente vorbind. Efectul este similar cu a privi un televizor cu o diagonala de 60 de inchi de la 3 metri distanta.Evident ca pretul si senzatia ciudata, numita de cei care au incercat totusi produsul, l-au impiedicat sa devina un gadget de succes.
Nintendo Virtual Boy
Da, este vorba de gadget-ul aparut in 1995, care ar putea seamana cu orice alt headset de VR din zilele noastre.
Cei de la Nintendo au incercat sa produca acest device in 1995 dorint sa ofere o experienta imersiva de gaming si 3D. A fost un fail total, caci experienta nu era nici de departe una interesanta ci chiar ciudata, folosindu-se o grafica minimalistica de negru cu rosu.
Datorita faptului ca industria nu dezvoltase inca tehnologiile necesare pentru a face realitatea virtuala cu adevarat „virtuala”, cei de la Nintendo Virtual Boy nu au avut nici o sansa sa reuseasca. Gadgetul, a fost primit de public ca un jucarie lipsita de utilitate ramanand astfel doar o amintire a unei inovatii ce avea sa duca 20 de ani mai tarziu la adevarata realitate virtuala.
Sega Activator
Unul din device-urile menite sa schimbe modul in care interactionam cu lumea virtuala a fost Sega Activator.
Sega Activator a fost un device lansat de o veche companie de jocuri video din 1993. Device-ul era un fel de cerc de plastic ce avea tot felul de senzori de detectare a miscarii. Utilizataorul trebuia sa stea in interiorul cercului si sa faca mersul piticului, sa se intoarca, sa sara , etc., pentru a controla personajul din joc.
Pentru ca tehonologia era cum era la acea vreme, Sega Activator nu detecta tocmai precis miscarile utilizatorului si de multe ori jucatorii erau nevoiti sa se intoarca, cu spatele la ecran pentru a realiza o anumita miscare.