In ultimele luni Apple Music a avut multe exclusivitati, adica albume lansate in premiera pentru abonatii sai, ele nefiind vandute altundeva timp de cateva saptamani. Cea mai recenta dintre ele este pentru albumul Blonde al lui Frank Ocean, iar lansarea sa a pornit un val de nemultumiri in SUA, ele fiind indreptate si in trecut impotriva Apple.
Conform unei scrisori trimise de catre presedintele Universal Music Group, artistilor, aflati sub contract cu multiplele case de discuri ale companiei, li se va interzice sa-si ofere muzica exclusiv streaming online. Fie ca va fi vorba despre Apple Music, Spofity, sau alt serviciu, aceasta practica urmeaza sa fie interzisa de catre marile case de discuri.
Kendrick Lamar, Taylor Swift, sau The Weeknd se numara printre aristii reprezentati de catre aceste case de discuri, ultimii dintre cei doi oferind albume exclusiv in Apple Music. In viitor acest lucru nu va mai fi posibil pentru ei, astfel ca Apple ar putea fi nevoita sa-si caute alti parteneri pentru a-si putea desfasura planurile dupa bunul plac.
In SUA exista tot mai multe voci care spun ca este imposibil de concurat cu Apple in segmentul streaming-ului audio, un jurnalist afirmand ca autoritatile ar trebui sa se implice. El afirma ca pe termen lung toata lumea va fi afectata de aceste practici cu continut exclusiv oferit pentru streaming si ca ele trebuie oprite inca de pe acum.
“Because there’s a conspiracy between Apple Music and the industry to change the game, to get everybody to pay for a subscription by putting hit content behind a paywall. Apple should be investigated by the government for antitrust. How do you compete with the world’s richest company that’s got endless cash on hand? You can’t.”
Separat de faptul ca doar abonatii au acces la anumit continut pentru streaming, jurnalistul sustine ca si artistii sunt afectati, cei mici avand sanse infime de a se face afirmati. Realitatea este ca industria muzicala este oricum extrem de competitiva, iar practicile celor de la Apple nu usureaza munca celor care doresc sa se afirme.
Pentru Apple totul este doar un joc de marketing si de atragerea unui numar cat mai mare de aboanti, indiferent ce trebuie sa faca pentru a-si indeplini planurile.