Informatiile privind proiectul menit sa aduca pe piata o masina Apple devin din ce in ce mai contradictorii, deoarece astazi aflam ca Apple colaboreaza cu Magna pentru a produce o masina electrica. Acum cateva saptmani ni s-a spus ca Apple intentioneaza sa produca software pentru ghidare autonoma a masinilor pe care sa-l vanda unor producatori de automobile, dar azi citim altceva.
Conform informatiilor furnizate de catre o mare publicatie americana, Apple are cativa zeci de angajati ai Magna care lucreaza in laboratoarele sale din SunnyVale, California, la dezvoltarea unei masini electrice. Magna este unul dintre cei mai mari producatori de automobile din lume, dar numai pe partea de asamblare, nu pe crearea masinii propriu-zise.
Cei de la Magna au incheiat deja un parteneriat cu BMW pentru a le asambla o parte dintre modelele Seria 5, iar presedintele Magna spera ca si companiile IT sa-i devina clienti. In cazul Apple vorbim despre o tentativa de a reduce substantial costurile de dezvoltare a masinii proprii, iar cei de la Magna au expertiza necesara pentru a reduce si timpul de dezvoltare al produsului.
“A completely new vehicle can cost several billion dollars, so leaning on the expertise of an industry veteran is a way of minimizing those costs. Apple has been quick to understand that: about a dozen Magna engineers have been working with the iPhone-maker’s team in Sunnyvale to develop a vehicle, according to a person familiar with the arrangement.”
Apple are peste 1000 de ingineri proprii care dezvolta masina ce ar trebui sa ajunga pe piata pana in 2021, insa chiar si asa, exista sanse mici ca acel termen sa fie atins. Magna a fost chemata in ajutor pentru a reduce substantial costurile de dezvoltare, dar si perioada necesara dezvoltarii, iar cu ajutorul lor Apple ar putea avea o sansa sa-si atinga obiectivele.
Mai mult decat atat, cei de la Magna spera ca Apple sa le devina client pe partea de asamblare a automobilelor, insa ramane de vazut daca acest lucru se va intampla.
“You could easily have enough business outsourced from the existing carmakers to fill up other contract assembly plants, or you could have new entrants that come in and say ‘I really want to have something but do I really want to manufacture vehicles?,”‘ Magna Chief Executive Officer Donald Walker said in an interview at the company’s headquarters in Aurora, Ontario.”