527 de clienti care au cumparat Galaxy Note 7 din Coreea de Sud au decis sa actioneze in judecata compania Samsung si sa ceara despagubiri de la companie. Vorbim despre un proces colectiv intentat cu ajutorul unor case de avocatura, cei de la Samsung avand probleme extrem de mari chiar in cara in care si-au inceput activitatea.
Spre deosebire de procesele din SUA in care mult mai putini clienti cer milioane de dolari drept despagubiri, clientii din Coreea de Sud cer doar 440 de dolari de persoana. Suma este una initiala si reprezinta costuri pentru cheltuielile necesare in vederea transportului catre magazine pentru inlocuirea dispozitivelor, dar si pentru orele pierdute cu transferul de date.
La un simplu calcul cei de la Samsung ar avea de platit doar 232.000 de dolari pentru problemele generate clientilor, mult mai putin decat procesele din SUA. Totusi, daca acesti clienti vor cere mai multi bani, sau judecatorii vor stabili alte sume drept compensatii, Samsung ar putea avea de platit cu de pana la 10 ori mai mult pentru defectul Galaxy Note 7.
Sute de clienti Galaxy Note 7 dau un judecata Samsung
Separat de motivele mentionate anterior, clientii care actioneaza Samsung in judecata sustin ca acea suma de 440 de dolari include si daune pentru trauma psihica prin care au trecut in timp ce foloseau un smartphone care putea exploda in orice moment din cauza bateriei defecte folosite de catre compania Samsung.
“We are filing a lawsuit not to ask for hundreds of millions of won in punitive damages like in the United States. We are demanding fair compensation for the simple damage that consumers have suffered.”
Avand in vedere ca procesul a fost initiat de foarte putin timp, este greu de spus ce fel de rezultat va avea el in final, Samsung putand totusi pierde. Initierea sa ar putea da totusi curaj si altor clienti Samsung sa se alature celor care participa in momentul de fata, iar suma totala privind despagubirile ar putea creste.