Apple dezvolta placi grafice pentru iPhone si iPad

Apple investeste sume serioase pentru a-si dezvolta propriile placi grafice dedicate iPhone, iPad, sau chiar Mac, in viitor.

Dupa ce a investit miliarde de dolari in a dezvolta chip-uri cu procesoare pentru iPhone si iPad, compania Apple isi indreapta acum atentia si spre placile grafice. Apple cumpara acum placi grafice de la partenerul Imagination Technologies, insa vrea sa controleze si aceasta componenta a produselor sale, asa ca investeste in dezvoltarea lor.

Apple a angajat o sumedenie de ingineri ai Imagination Technologies, compania care produce placile grafice PowerVR, iar cu ajutorul lor isi va dezvolta propriile componente. Nimeni nu stie deocamdata cati bani va investi Apple, sau cati ingineri au rolul de a dezvolta acest proiect, insa el este unul extrem de important pentru cei din Cupertino.

Dezvoltand propriile chip-uri pentru iDevice-uri, compania Apple a reusit sa isi pozitioneze terminalele in topul smartphone/tabletelor in ceea ce priveste performantele. Puterea de procesare a iPhone sau iPad este cu greu, sau deloc, egalata de catre competitorii din lumea smartphone, iar acelasi lucru se va intampla si cu placile grafice.

Apple dezvolta placi grafice pentru iPhone si iPad

La WWDC 2016 Apple a inceput sa ofere primele detalii privind placile grafice dezvoltate in regim propriu, ele avand putere de procesare mai mare decat cele ale PowerVR. Mai mult decat atat, Apple a dezvoltat drivere proprii pentru placile grafice, rezultatul final fiind performante mult mai bune decat cele ale placilor standard.

“The first is the fixed-function graphics hardware, which is responsible for tasks like processing API commands, triangle rasterization, and raster output. The second is the shader core, which is the heart of the GPU and executes programmable shaders (e.g., vertex, geometry, pixel, and compute shaders). Last, the graphics driver is the software that runs on the CPU and ties everything together, coordinating the activities of the GPU. The driver transforms graphics applications written in the Metal or OpenGL ES APIs into a series of commands for the fixed-function hardware and programmable shaders that execute on the shader cores.”

Dezvoltand propriile placi grafice, Apple va avea un avantaj major in ceea ce priveste performantele in jocurile oferite pe iPhone, iPad sau iPod Touch. In momentul de fata smartphone-urile Android sunt intr-un mare dezavantaj din acest punct de vedere, iar Apple vrea sa pastreze lucrurile neschimbate cu proiectul sau de a dezvolta placi grafice proprii.

apple-placi-grafice-iphone-6s