Desi Apple incearca sa revitalizeze linia iPad cu tabletele din seria iPad Pro, realitatea este ca ele nu au succesul pe care cei din Cupertino s-ar dori sa il vada in acest moment. Mult mai scumpe decat restul seriei, tabletele iPad Pro au reprezentat doar o treime dintre cele 9.26 milioane de tablete iPad vandute in lumea intreaga in T3 2016 de catre Apple.
Procentul este unu foarte mic, daca ne gandim ca vorbim despre tablete premium care au nu doar functii de top, ci si specificatii pe masura asteptarilor clientilor globali. In ciuda acestui lucru, majoritatea clientilor Apple au preferat sa cumpere modelele mai ieftine de tablete, astfel ca iPad-urile vechi au reprezentat 2 treimi din vanzarile totale.
Cu performante si tehnologii inferioare, aceste tablete s-au vandut mai bine multumita pretului mai mic pe care compania Apple l-a perceput pe ele in ultimele trei luni. Vanzarile de tablete iPad au scazut cu 600.000 de unitati fata de T3 2015, insa incasarile Apple din vanzarea acestui tip de produse au ramas la 4.2 miliarde de dolari, la fel ca in T3 2015.
Tabletele iPad Pro au un pret de vanzare mai mare, deci si un pret mediu de vanzare mai mare, iar Apple castiga mai multi bani vanzand mai putine tablete in lumea intreaga. Desi vanzarile sale au scazut, Apple a ramas totusi pe prima pozitie in topul producatorilor de tablete, compania fiind urmata de catre Samsung, la o distanta considerabila.
Vanzarile de tablete au scazut cu 14.7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, Apple fiind producatorul din top 10 cu cea mai mica scadere procentuala.