WhatsApp Messenger si Facebook Messenger sunt doua dintre cele mai mari aplicatii de mesagerie de pe planeta, ele fiind detinute de catre compania Facebook. Desi au pest 1 miliard de utilizatori activi lunar, aceste aplicatii nu produc prea multi bani pentru compania Facebook, sau cel putin nu deocamdata, deoarece Facebook vrea sa le monetiezeze.
Pentru Facebook Messenger procesul de monetizare a inceput deja, compania Facebook facand deocamdata bani din robotii virtuali pentru chat. Nu mai putin de 33.000 de astfel de roboti sunt activi in platforma Facebook Messenger, ei interconectand utilizatorii cu diverse companii de pe glob, Facebook facand bani din reclamele afisate in aplicatie.
Pentru WhatsApp planul este similar, doar ca in cazul acestei aplicatii Facebook este in stadiul incipient al procesului de monetizare. Cei de la Facebook au inceput sa preia datele utilizatorilor WhatsApp printr-o schimbare a termenilor si conditiilor aplicatiilor, insa abia anul viitor va introduce roboti virtuali pentru conversatii si probabil va afisa reclame.
Desi WhatsApp a avut succes tocmai pentru ca nu are reclame, Facebook a cumparat platforma cu peste 20 de miliarde de dolari si trebuie sa faca bani cu ea. Utilizatorii au inceput deja sa se planga din cauza reclamelor afisate in Facebook Messenger si o vor face si in legatura cu WhatsApp, insa celor de la Facebook le pasa prea putin.