Desi foarte multi analisti au afirmat ca vanzarile iPhone 7 si iPhone 7 Plus ar fi crescut multumita esecului Galaxy Note 7, acum avem informatii care sugereaza ca acest lucru nu este adevarat. Conform celor de la Gartner, doar brand-urile chinezesti au profitat de esecul celor de la Samsung si al Galaxy Note 7, vanzarile iPhone 7 si iPhone 7 Plus nefiind afectate in mod pozitiv in urma scoaterii acestui produs din vanzare.
Conform Gartner, vanzarile de terminale iPhone au scazut in perioada in care Galaxy Note 7 a fost scos din vanzare, asta in ciuda faptului ca intreaga piata smartphone a crescut cu 5.4%. Daca acest lucru este adevarat, atunci este clar ca o mare parte dintre cei care au cumaprat Galaxy Note 7 au preferat sa ramana tot in lumea Android.
Vanzarile terminalelor iPhone au scazut cu 8.5% din SUA si 31% in China in al treilea trimestru fiscal al anului 2015, acestea fiind si cele mai mari piete pentru americani. Din pacate pentru ei, se pare ca ori nu au stiut cum sa profite de esecul Galaxy Note 7, ori nu au dorit sa o faca, iar asa vanzarile nu au crescut, ba din contra, au scazut.
“Apple’s iPhone sales continued to fall in the third quarter of 2016, with a 6.6 percent decline. Apple accounted for 11.5 percent of the global smartphone market, its lowest share since the first quarter of 2009. Apple’s sales fell by 8.5 percent in the U.S. and by 31 percent in China, two of its biggest markets. The iPhone 7 struggled to stimulate replacement sales.”
Printre brand-urile chinezesti care au avut de castigat de pe urma scoaterii din vanzare a Galaxy Note 7 se numara Oppo si BKK, ambele dublandu-si cotele de piata. Nici cei de la Huawei nu au dus-o prea rau, insa in cazul lor nu putem vorbim despre cresteri substantiale a vanzarilor in baza esecului celor de la Samsung.
“China led the growth in the smartphone market in the third quarter of 2016. Sales of smartphones in China grew by 12.4 percent, and the vendors who most successfully exploited the sales opportunities there were Oppo and BBK Communication Equipment. In Oppo’s case, 81 percent of its smartphone sales came from China, while BBK accounted for 89 percent of smartphones sales in China. These two vendors also grew strongly in India, Indonesia, Malaysia, Thailand and Russia.”
Acestea fiind spuse, Apple nu a avut foarte multe de castigat de pe urma Galaxy Note 7.