Fie ca va vine sa credeti, sau nu, profitul generat din vanzarea de terminale iPhone a scazut constant din 2012 si pana in prezent, in ciuda a tot ceea ce crede lumea. Graficul de mai jos a fost realizat de catre analistii americani si in baza sa se poate observa ca profitul companiei Apple a inceput sa scada din anul 2013, cand a lansat pe piata iPhone 5S si iPhone 5C.
Urmatorii ani au adus scaderi constante ale profitului, iar analistii pun acest lucru pe seama lansarii smartphone-urilor care au ecrane de minim 5.5 inch. Daca in 2009 57.7% din pretul unui iPhone era reprezentat de profitul Apple, in 2016 doar 40.8% din aceasta suma reprezinta profitul pe care il inregistreaza compania americana din vanzarea acestor produse.
Apple cheltuie mai multi bani cu productia terminalelor iPhone care au ecrane de minim 5.5 inch, iar asta ii afecteaza profitul generat de catre ele. Cei din Cupertino ar fi trebuit sa creasca preturile de vanzare ale iPhone la valori mult mai mari decat cele din prezent, insa mediul extrem de competitiv din piata smartphone, o impiedica sa faca asta.
Desi Apple vinde unele dintre cele mai scumpe smartphone-uri dintre toti producatorii, iata ca profitul sau este totusi mai mic de la an, la an. Chiar si asa, in T3 2016 Apple a incasat aproape tot profitul producatorilor de smartphone-uri, iar asta desi nu a avut si cele mai mari vanzari dintre toti producatorii de pe pietele globale.
“Depending on price increases, larger screens could increase ASPs. However, margins might decline if build cost increases outstrip higher prices. Apple could end up selling Plus phones at closer to regular size prices. We believe accrual levels are still too low relative to claims and expect an increase in FQ1, which we think may limit upside potential to gross margin from warranties. On a rolling 24-month basis, claims per unit have been relatively steady, while accruals per unit have decreased, which suggests, to us, a greater likelihood of increased to accruals.”