Apple incepe sa ascunda sumele cheltuite pe promovare

Compania Apple a avut parte de un noroc extrem de mare in primii ani dupa lansarea iPhone, produsele fiind atat de cool, incat se promovau singure. In aceasta idee, Apple investea putini bani pentru promovarea lor in randul oamenilor din lumea intreaga, insa pe masura ce inovatia a fost inlocuita de dezamagiri, acel “factor cool” a disparut.

Disparitia acestui “factor cool” a facut totusi loc pentru cresterea costurilor cu promovarea produselor companiei Apple, aceste costuri crescand exponential. Daca pana acum Apple mentiona foarte clar sumele cheltuite pentru promovare in lumea intreaga, incepand de acum ascunde aceste cifre, pentru ca se pare ca au devenit foarte mari.

In 2015 Apple a cheltuit 1.8 miliarde de dolari pentru a-si promova produsele, cu 50% mai mult decat in anul precedent, iar asta a ajutat-o sa stabileasca recorduri de vanzari. Anul acesta, efortul financiar pentru promovare va fi si mai mare, pentru ca interesul fata de produsele Apple a scazut mai mult fata de anul anterior.

Fara un iPhone cu adevarat interesant, cei de la Apple sunt obligati sa cheltuiasca bani mai multi pentru promovare doar pentru a-si putea tine vanzarile la un nivel ridicat. Din pacate nu vom sti cat mai cheltuie Apple, insa exista sanse mari ca in 2016 Apple sa cheltuiasca peste 2 miliarde de dolari pentru promovare.

While SG&A expenses were down year-on-year on a dollar basis, S&GA expenses as a percentage of overall sales were up one percentage point to 7%. Wells Fargo’s analysts also point out that Apple ended 2016 with its lowest operating margin since 2009, which could be in part due to Apple seeing less leverage — or in other words, spending more ad dollars to drive total revenue.

apple-reclam-iphone