Un studiu facut recent de catre Columbia Business School a dezvaluit faptul ca oamenii care doresc sa-si schimbe iPhone-ul, gasesc tot felul de scuze pentru a o face. Mai exact, vorbim despre diverse accidente, sau o mai mare neglijenta in a proteja terminalele de diverse tipuri de incidente, totul pentru a justifica un upgrade la un model mai noi al iPhone.
Totul are legatura cu psihicul uman, detinatorii de terminale iPhone incercand sa-si gaseasca o justificare pentru banii cheluiti pentru a cumpara un model mai bun. Oamenii incearca sa gaseasca o justificare suficient de buna pentru ca upgrade-ul sa merite facut si sa nu fie doar o cheltuiala nejustificata a banilor pe care i-au strans, sau ii castiga.
De la distrugeri ale terminalelor si pana la pierderea acestora, posesorii de terminale iPhone cauta si gasesc o varietate de motive pentru a justifica achizitia unui model mai nou. O buna parte dintre aceste justificari au la baza neglijenta noastra in utilizarea dispozitivelor, asta desi dupa achizitie, grija fata de terminale creste considerabil.
Conform studiului, oamenii devin din ce in ce mai neglijeti imediat dupa ce un mode nou al iPhone este lansat, pentru a justifica achizitia sa. Acest studiu se aplica desigur si la multe alte terminale mobile, sau chiar diverse alte produse, asa ca nu se rezuma numai la terminalele iPhone ale Apple, desi a fost facut pentru asta.
“Carelessness and neglect toward currently owned products stem from a desire to justify the attainment of upgrades without appearing wasteful. A series of studies with actual owners of a wide range of different goods (e.g., durable, consumable, functional, and hedonic products) and evidence from a real-word dataset of lost Apple iPhones demonstrate how the availability of product upgrades increases cavalier behavior toward possessions. Moreover, the authors demonstrate that product neglect in the presence of attractive upgrades can occur without deliberate intentions.”
This post was last modified on dec. 20, 2016, 3:55 PM 15:55