Smartwatch-urile sunt produsele pe care mai nimeni nu mai vrea sa le cumpere in momentul de fata, sau cel putin asta ne spune un studiu publicat in cursul acestei zile. Conform unei companii americane, doar 39.5 milioane de americani au folosit un wearable in cursul anului 2015, adica aproape jumatate din cat se estimase initial.
Desi piata wearable-urilor a crescut cu 24.7% in loc de 60%, cat se estimase initial, in 2016 doar 15.8% dintre americani detin un smartwatch, iar procentul va creste pana la doar 21.1% pana in 2020. Cresterea foarte mica se datoreaza in principal faptului ca wearable-urile nu mai sunt dorite de catre clienti deoarece nu au functii suficient de importante.
De la Apple Watch si pana la Pebble, niciun wearable nu a reusit sa mentina interesul clientilor din lumea intreaga deoarece nu ofera functii cu adevarat atractive. Mai mult decat atat, nimeni nu pare sa gaseasca o utilitate reala pentru aceste produse, ele oferind fractionat functii din alte gadget-uri, insa fara o experienta cu adevarat buna.
Separat de lipsa justificarii achizitiei, foarte multi utilizatori sustin ca aceste gadget-uri sunt prea scumpe, in special smartwatch-urile. Mai mult decat atat, majoritatea dintre ele sunt dependente de un smartphone, deci nu functioneaza fara el, asa ca lumea nu prea este interesata sa investeasca in produse care nu sunt cu adevarat utile.
“Before Apple launched its Watch, fitness trackers dominated the wearables space, and consumer surveys consistently found that tracking health and fitness was the main reason people were interested in wearables. They also reported high price-sensitivity. Without a clear use case for smart watches—which have more features than fitness trackers, but significant overlap with smartphone functionality—the more sophisticated, expensive devices have not caught on as quickly as expected.”