T4 2016 nu a fost o perioada buna pentru vanzarile de telefoane mobile, smartphone-uri, casti si alte accesorii care au legatura cu comunicatiile mobile. Conform unui studiu derulat de catre cei de la GfK in Romania, vanzarile in T4 2016 au atins 273 de milioane de euro in tara noastra, cu doar 0.2% mai mari decat in T4 2015.
Cifra este oricum impresionanta pentru o tara precum a noastra si sugereaza faptul ca romanii cumpara masiv echipamente de comunicatii mobile. In acelasi context, intreaga piata electro-IT din Romania a crescut cu 2.5% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la un total de 904 milioane de euro in T4 2016.
Interesant este ca interesul romanilor vis-a-vis de echipamentele de comunicatii mobile este intr-o continua scadere in ultimele 5 trimestre fiscale in Romania. De la o crestere de 33% inregistrata in T4 2015 fata de T4 2014, acum s-a ajuns la o crestere de doar 0.2% in T4 2016 fata de T4 2015, semn ca piata romaneasca s-ar apropia de saturatie.
In ceea ce priveste defalcarea vanzarilor, vorbim despre o crestere a vanzarilor de phablet-uri, dar si a castilor cu mirofon. Separat de aceste categorii de produse, cresterile procentuale au fost mai mici de 2 cifre pentru restul categoriilor, in cazul unora ele scazand, iar de aici rezulta aceasta crestere generala atat de mica pentru tara noastra.
“Vanzările de echipamente de comunicaţii (telefoane mobile simple, smartphone-uri, căşti şi alte accesorii) înregistrate în ultimul trimestru al anului trecut au însumat doar 273 mil. euro, respectiv un avans de numai 0,2% faţă de anul anterior.”