Un analist american sustine astazi ca Apple are putere de monopol pe piata smartphone multumita terminalelor iPhone pe care le vinde in lumea intreaga. Conform acestui analist, compania Apple stabileste preturile de vanzare pentru terminalele sale iPhone, iar asta ii ofera puteri similare cu cele ale unei companii ce detine un monopol intr-un anumit domeniu.
Mai mult decat atat, el sustine ca Apple are un “monopol anti-fragil” pe piata smartphone, fiind capabila sa aiba succes indiferent de conditiile de pe piata. Avand o asemenea putere, compania Apple nu poate fi detronata de pe pozitia pe care o are pe piata, indiferent cum ar ataca-o competitoarele sale, ea fiind capabila sa se adapteze mai bine decat Google, Facebook, Amazon, sau Microsoft.
Practic, analistul prezinta compania Apple ca fiind “too big to fail”, adica mult prea mare pentru a suferi esecuri suficient de mari incat sa ajunga la faliment. In aceasta idee, compania Apple are suficient de multe produse si servicii are sa ii asigure existenta chiar daca in anumite momente ar putea lansa produse care nu au succes.
Afirmatiile analistului vin sa le contreze pe cele ale altora ce sustin ca Apple este intr-o pozitie fragila pe piata smartphone, desi a incasat 79% din profitul intregii industrii. Totusi, Apple nu are vreun monopol pe piata smartphone din moment ce este intrecuta in vanzari de catre Samsung, dar are o strategie mai buna in a-si vinde produsele si a face profit mai mare.
“One characteristic of monopolies is pricing power. iPhone’s ASP of almost $700 last quarter has rebounded to an all-time high despite currency pressure and could further rise with the iPhone 8,” he writes.Although Apple is viewed as less powerful than its large cap tech brethren, it exhibits superior pricing power.”
This post was last modified on mart. 10, 2017, 11:56 AM 11:56