In cursul anului trecut compania Apple a fost in mijlocul unui scandal din cauza unei erori a iPhone care ducea la blocarea completa a terminalelor sale in urma unei actualizari a iOS. Blocarea era impusa de catre compania Apple doar daca terminalele respective erau reparate intr-un service tert si neautorizat de catre cei din Cupertino, iar eroarea aparea doar in anumite conditii.
Foarte multi utilizatori ai iPhone si iPad au fost afectati de catre aceasta problema a sistemului de operare iOS, iar acum autoritatile din Australia au decis sa actioneze in judecata compania Apple. Autoritatile sustin ca sute de terminale iPhone si tablete iPad au ramas inutilizabile din cauza acestei erori 53 care a aparut dupa instalarea iOS 10.2, compania Apple refuzand sa repare acele unitati deoarece au avut butoanele Home cu Touch ID reparate in service-uri terte.
Autoritatile sustin ca australienii au prin lege dreptul de a isi repara produsele electronice oriunde doresc, iar alegerea unui service tert nu le poate anula garantia oferita de catre Apple. In aceasta idee, instanta va da, probabil, castig de cauza autoritatilor si ar putea obliga compania Apple sa repare sau sa inlocuiasca toate unitatile defecte care afiseaza eroarea 53.
Eroarea 53 cu blocarea completa a iPhone sau iPad apare, in general, dupa inlocuirea Touch ID, a ecranului, sau a unor cabluri care interconecteaza aceste componente cu placa de baza. Refuzul Apple de a repara sau inlocui o unitate a carui modul Touch ID a fost inlocuit este cat se poate de normal, dar probabil autoritatile din Australia vor vedea lucrurile putin diferit.
“Denying a consumer their consumer guarantee rights simply because they had chosen a third party repairer not only impacts those consumers but can dissuade other customers from making informed choices about their repair options including where they may be offered at lower cost than the manufacturer.”