X

Apple a dat in judecata compania Swatch

Apple a actionat in judecata compania Swatch saptamana trecuta, iar motivul in baza caruia cei din Cupertino au initiat procesul este unul pe care foarte putina lume il considera ca fiind extrem de grav. Compania Apple considera ca Swatch ii incalca un brevet de marca inregistrat cu ani in urma pentru campania Think Different, acesta fiind un slogan cu care cei din Cupertino au devenit faimosi in lumea intreaga.

Ei bine, cei de la Swatch s-au gandit sa isi promoveze ceasurile folosind sloganul Tick Different, acesta semanand foarte mult cu cel folosit de catre compania Apple in campania sa publicitara. Desi foarte multa lume a asociat sloganul Think Different cu brand-ul Apple in anii ’90, cei de la Apple trebuie sa demonstreze faptul ca macar jumatate dintre cei care il aud, il asociaza si acum cu brand-ul sau.

Presedintele celor de la Swatch spune ca punctele similare dintre cele doua campanii de promovare sunt o pura coincidenta, el afirmand ca Swatch a folosit in anii ’80 slogaul Always different, always new

pentru a se promova. Desigur ca acesta este diferit fata de ceea ce a utilizat compania Apple, iar in fata autoritatilor care judeca plangerea celor din Cupertino, argumentului ar putea fi invalid.

Totusi, in 2015 Swatch a inregistrat in SUA un brevet de marca pentru sloganul Tick Different, autoritatile americane extinzand in 2017 perioada de valabilitate a brevetului. Un brevet de marca pentru acelasi slogan este detinut de catre Swatch si in Elvetia, asa ca situatia in care se afla cei de la Apple este una foarte confuza, autoritatile neparand sa tina cont de inregistrarea sa.

Care va fi rezultatul acestei dispute legale deocamdata nu se stie, insa cei de la Apple vor lupta cu toate “armele” pentru a isi sustine cauza.

This post was last modified on apr. 11, 2017, 2:02 PM 14:02

Disqus Comments Loading...