Inceputul anului 2017 nu a fost unul grozav pentru compania Apple, in primele luni ale anului cei din Cupertino ramanand fara o buna parte din cota de piata adunata de-a lungul anilor in unele piete. Desi cota de piata a iOS a crescut in tari precum Germania, Marea Britanie, Franta sau Italia, ea a scazut substantial in Spania, China, sau Japonia, dupa cum puteti vedea in imaginea de mai jos.
In principalele 5 tari europene, cota de piata a iOS a crescut cu 2.7 procente in primele luni ale anului 2017, singura tara in care s-a inregistrat o scadere fiind Spania, acolo aceasta fiind de 1.7%. In Europa compania Apple o duce destul de bine, dar stiam deja ca europenii sunt fani iPhone, Marea Britanie fiind tara in care Apple are cea mai mare cota de piata din Europa, situatia fiind complet inversata in Germania.
In SUA cota de piata a iOS a crescut cu 3.7 procente in primele luni ale anului 2017, trecand din nou de 40%, insa Android ramane lider de piata, chiar daca a pierdut 3% din cota de piata. Japonia si China prezinta o situatie foarte diferita, acolo cotele de piata ale iOS scazand cu 5.4% si respectiv 7.9%, in China fiind acum cea mai mica cota de piata a iOS din ultimii 3 ani de zile.
Practic, iOS-ul a avut o evolutie oscilanta in primele luni ale acestui an, deci vanzarile n-au fost chiar atat de grozave peste tot, desi in unele tari importante ele par sa fi crescut.
“In the three-month period ending February 2017, iOS accounted for 13.2% of smartphone sales in urban China, a decline of 8.9 percentage points from 22.1% a year earlier. This marks iOS’ lowest share since the three-month period ending July 2014,” reported Tamsin Timpson, Strategic Insight Director at Kantar Worldpanel ComTech Asia. “That said, iPhone 7 and iPhone 7 Plus remained the top selling devices in the region, accounting for 8% of smartphone sales. By comparison, iPhone 6s and 6s Plus accounted for 14% of smartphone sales in the three months ending February 2016.”