Apple este unul dintre cei mai mari producatori de smartphone-uri, tablete si wearable-uri din lume, iar asta inseamna ca are un lant de parteneri care furnizeaza foarte multe componente pentru aceste produse. Aceste companii ale celor de la Apple castiga miliarde peste miliarde de dolari anual multumita parteneriatului cu cei de la Apple, iar in cazul unora vorbim despre o dependenta.
In imaginea de mai jos puteti vedea o listare a companiilor care castiga aproape sau peste jumatate din incasarile anuale multumita parteneriatului pe care il au cu Apple. Dialog Semiconductor este compania care depinde cel mai mult de compania Apple, trei sferturi dintre incasarile sale provenind direct din conturile celor din Cupertino, iar Apple vrea sa renunte partial la colaborare.
Continuand, Cirrus Logic primeste de la Apple doua treimi dintre incasarile anuale, iar si in acest caz compania Apple ia in calcul o posibila noua directie, dar pentru a extinde colaborarea cu aceasta companie. Pe locul 3 se afla cei de la Foxconn, care asambleaza vasta majoritate a iDevice-urilor, 54% dintre incasarile totale ale companiei provenind din serviciile care sunt prestate Apple.
Pe locul 4 regasim compania Japan Display, iar procentul sau este identic cu cel al Foxconn, in continuare Glu Mobile vine cu un procent de 53%, insa dependenta sa este legata de AppStore. In final Imagination Technologies urmeaza sa piarda o buna parte dintre cele 48 de procente din incasari provenite de la compania Apple, cei din Cupertino anuntandu-si planurile de a renunta la ei.
Separat de aceste companii, exista multe altele care depind intr-o buna masura de compania Apple pentru a-si continua activitatea, insa cele 6 de aici sunt cele care au dependenta cea mai mare in momentul de fata.
“As our chart illustrates, many companies from different fields have their relationship with Apple to thank for more than 50 percent of their annual revenue. Relying on a single customer in such a way poses a big risk, which is why Apple’s publicly-listed suppliers often trade at lower multiples than similar companies with a more diverse customer base. It also puts Apple in a position of power in contract negotiations, where the iPhone maker can use its leverage to dictate terms and conditions.”
This post was last modified on apr. 14, 2017, 5:57 PM 17:57