Cu aproximativ un an de zile in urma, companiei Apple i-a fost interzis sa ofere terminale iPhone reconditionate clientilor care aduc produse stricate in garantie. O instanta din Olanda i-a interzis companiei Apple sa faca acest lucru considerand ca orice client trebuie sa beneficieze de un produs nou.
Pentru a evita aceasta interdictie, cei de la Apple au “inventat” produsele “refabricate”, care sunt oferite in locul celor reconditionate in baza garantiei. Apple sustine ca aceste produse “refabricate” trec prin acelasi proces de verificare ca un produs nou, deci ofera experienta si calitatea unui produs nou, dar o alta instanta din Olanda are o parere diferita.
O femeie careia Apple a decis sa-i ofere o tableta iPad Air 2 “refabricata” a refuzat sa primeasca produsul inlocuitor, actionand compania in judecata. Femeia avea si garantie Apple Care cumparata de la Apple, deci ar fi trebuit sa primeasca un produs nou, dar Apple este, ca de obicei, de cu totul alta parere cand vine vorba despre tratamentul aplicat clientilor.
In urma procesului, un judecator obliga Apple sa ii ofere femeii o tableta iPad Air 2 noua in locul celei defecte, compania fiind si amendata cu cate 100 de euro pentru fiecare zi in care femeia va mai ramane fara tableta. Acum cei de la Apple vor trebui sa respecte si aceasta decizie, dar probabil vor gasi o noua cale de a eluda legea.
“In 2015, the woman bought an iPad Air 2 and took extra warranty through Apple Care. After four months, the tablet experienced Wi-Fi problems, a problem Apple could not fix. The manufacturer provided a remanufactured model, but the woman did not like it.”
Produsele “refabricate” sunt practic produse noi care sunt asamblate folosind componente extrase de la alte produse defecte. Procesul de fabricare este similar celui pentru un produs nou, testarea calitatii fiind aceeasi, deci teoretic si calitatea produsului ar trebui sa fie similara cu cea a unui produs nou.